  • Data: 2014-08-01 23:15:20
    Temat: Re: Autobus rusza z przystanku na drodze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 1 Aug 2014, charwel(Oo)==::: wrote:

> [...]

    A jaki znak ma dać, jeśli chce ominąć stojący przed nim inny pojazd?
    Kierunkowskaz służy zdaje się do sygnalizacji zamiaru zmiany pasa
    ruchu lub kierunku jazdy, coś przeoczyłem? ;)
    (i zawsze powiadam, że dłuższa chwila jest potrzebna, kolejarze
    też kiedyś mieli proste semafory, nim doszli do 7 świateł na słupku ;))

    > Kurcze czekaj, czekaj. Faktycznie niedawno robiłem kat.A i tam w teście było
    > jako prawidłowe zachowanie nie włączenie kierunkowskazu, jeżeli ruszasz po
    > zatrzymaniu się na jezdni (przy krawężniku).

    Co najmniej raz widziałem przypadek, kiedy przekonanie przystępującego
    do omijania że omijany sygnalizuje ruszenie skończyło się ostrym
    użyciem hamulców.
    Omijany (autobus) w lusterku mógł nie widzieć schowanego za nim, zabierającego
    się do omijania, zaś omijający (niesłusznie) założył, że omijany nie ma
    zamiaru zmiany pasa i sygnalizuje "ruszenie na wprost" i z "zwyczajową
    miejską 50++ ++" śmiało wyskoczył zza węgła.
    A przed omijanym stał minibus.
    W tamtym miejscu już nie do powtórzenia (zajrzałem na street view,
    wydzielona zatoczka itp) ale "gdzieś" taki przypadek pewnie jest ciągle
    wykonalny.

    pzdr, Gotfryd