    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 2 Aug 2014 11:44:52 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Autobus rusza z przystanku na drodze

    On Sat, 2 Aug 2014, Budzik wrote:

    > Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > No ale ta sygnalizacja miałaby być właśnie po to aby dać znać, że ruszam
    > i nie wyprzedzaj mnie.

    Gdzie tu widziesz *sens* niewyprzedzania?
    Ruszający ma swój pas, wyprzedzający (nawet jeśli przed ruszeniem
    domniemał omijanie) zajął swój (również jeśli przekroczył oś jezdni),
    dopóki ruszenie nie skutkuje, przewidzianego zresztą zakazam w innym
    przepisie, utrudnieniem wyprzedzania (bo z przeciwka jadą itp),
    to czemu jadący te "swoje 70" ma się zatrzymać?

    > Albo przynajmniej zachowaj szczególną ostrożność.

    PO CO?
    Właśnie takie zbędne "na wszelki wypadek" skutkuje rutynowym lekceważeniem
    wszelkich sygnałów wtedy, *kiedy są potrzebne*.
    Migacz ma ostrzegać właśnie przed tym, że ruszający skręci w lewo.
    I wtedy ma to sens.

    pzdr, Gotfryd