  • 11. Data: 2013-08-03 09:46:14
    Temat: Re: BGA - jak zrobić krosa na prototypie?
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 2 sierpnia 2013 17:03:10 UTC+2 użytkownik Adam Górski napisał:
> [...]
    jednego z pinów BGA (CSG324) i przekrosować do innego układu.. Myślałem o
    przewierceniu pada na PCB na wylot, ale to odpada bo akurat pod tym padem na jednaj z
    warstw wewnętrznych leci ścieżka. Macie jakieś pomysły??

    spodniej stronie PCB odpada, bo rozwalam inne ważne połączenie.

> [...]
    >
    > pośredniej. Zaprojektuj sobie pcb ze wszystkimi padami przechodzącymi na
    >
    > drugą stronę do identycznych padów. Zrób modyfikacje połączeń jaką
    >
    > potrzebujesz na tej dodatkowej PCB ( może nawet wychodzić jakiś punkt
    >
    > poza obrys BGA jezeli się kablem potrzebujesz podczepić).
    >
    > Następnie podnosić cały BGA jeżeli konieczne nanosisz nowe kulki, na
    >
    > jednej stronie pcb też chyba byłoby dobrze nanieść kulki.
    >
    > Lutujesz najpierw PCB zamiast BGA a później BGA na tej płycie.
    >

    > Domyślam się że płyta jest na tyle cenna że bardziej opłaca się takie

    Płyta jest wręcz BEZCENNA - prototyp. 1k$ wywaliłem na 8-warstwowe PCB (10 szt.) i
    przez popaprane dataszity pojawił się ten problem. W innych miejscach też są błędy (z
    reguły moje), ale jak to w prototypie.. gdzieś tam kross, gdzieś tam "dolutka"
    jakiegoś kondziora.. Na układ BGA (FPGA) zwróciłem szczególną uwagę coby jajec nie
    było. Jajca zrobili mi faceci od dataszitów z Xilinx'a. Szczegóły znajdziesz w innym
    wątku..

  • 12. Data: 2013-08-05 13:33:14
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-08-03 09:46, s...@g...com pisze:

> [...]
    warstw wewnętrznych leci ścieżka. Macie jakieś pomysły??

    spodniej stronie PCB odpada, bo rozwalam inne ważne połączenie..

    Znaczy , że mam sobie poszukać opisu do Twojego problemu ? Wszystko aby ok ?

    Adam

  • 13. Data: 2013-08-05 16:11:19
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 13:33:14 UTC+2 użytkownik Adam Górski napisał:

    > Znaczy , że mam sobie poszukać opisu do Twojego problemu ? Wszystko aby ok ?

    Nie ma się o co ciskać!! Szczegóły dot. PCB są w innym wątku, ale nie ma to
    absolutnie żadnego związku z problemem opisanym tutaj. W innycm wątku pisałem o innym
    problemie związanym ze zbyt małym thermal padem na QFP, w innym zaś wątku o
    wątpliwościach dotyczących dokumentacji FPGA Xilinx'a. Wszystkie te problemy dotyczą
    tej samej PCB, ale każdy jest inny, brak związku między nimi.Na marginesie mogę
    dodać, że PCB jest 8-warstwowa, ale to teź nie ma żadnego znaczenia w tym wątku.