    From: BQB <a...@s...com.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: BR-D wielokrotnego zapisu
    Date: Fri, 21 Sep 2018 12:49:54 +0200

    W dniu 21.09.2018 o 12:41, ń pisze:
    > No nie zawsze dwa razy dłużej, bo jest jeszcze czas na weryfikację zapisu (raczej
    nie dwa razy dłuższy, a podobny).
    > Nigdy nie nagrywałem BR-D i jestem ciekaw, ile to trwa.
    > OIDP nagrywanie CD i DVD zależy też od struktury danych (jeden wielki plik czy
    milion małych w tysiącach podkatalogów) - czy tak tylko dla pendrajwów (zakładając,
    że nagrywarka zrobi sobie wcześniej obraz na twardym dysku)?

    Przy dużej ilości małych plików lepiej zrobić najpierw ISO na dysku,
    pamiętam, jak kiedyś nagrywałem kilkaset tysięcy plików na CD, to
    przerywało nagrywanie i zmarnowałem tak kilka płyt (wtedy nagrywarki nie
    miały zabezpieczenia przed opróżnieniem bufora)

    > Podpowiedziałeś mi żeby sprawdzić, czy napęd BD w lapku to nagrywarka czy tylko
    czytnik ;-)
    > Ciekawe, jak będzie wnukom łatwiej za 50 lat odczytać zdjęcia dziadka - z HDD, z
    pamięci masowej półprzewodnikowej, czy z jakiejś płyty ;-))

    Obecnie to wychodzi na to, że z chmury :P