    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: BR-D wielokrotnego zapisu
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: 25 Sep 2018 16:27:58 GMT

    On Tue, 25 Sep 2018 18:15:25 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Serwerownie zatopione w głębinach morskich mogą pracować 100 lat mimo
    > wojen... ;) (energię czerpią z ruchu wody)

    Pierwsze słyszę o serwerowniach na dnie morza, ale to pewnie nisza o
    której po prostu nie wiem. Przypomniał mi się natomiast bardzo fajny
    projekt o którym opowiadali mi jakieś dwa-trzy lata temu chłopcy co go
    stworzyli. Nazywa się C14, i polega na składowaniu danych w bunkrze pod
    Paryżem. https://www.online.net/en/c14

    Jak z nimi rozmawiałem to nadawało się to tylko do backupu, bo zapytanie
    o dane mogło trwać nawet kilka godzin (jakieś roboty tam mieli co szukały
    dysku, potem go podpinały gdzie trzeba by udostępnić dane itp). Ale może
    to akurat jakoś zoptymalizowali już w międzyczasie.

    Mateusz