  • Data: 2018-05-24 17:56:17
    Temat: Re: Baaardzo wolny Seagate
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-24 o 12:59, zhbick pisze:
    > Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" napisał w wiadomości grup

    > Forma dziś już nieco zapomniana, lecz piękna i urokliwa :)

    Do Grzegorza:
    Chciałem dobitnie podkreślić, że przed naprawą, no bo *po* (naprawie.
    Oczywiście, o ile była skuteczna) - już nie. Acz dzięki za wskazanie
    naszego, rodzimego, eleganckiego zwrotu.

    Do "Zhbicka'a":
    Też jestem za tym, aby używać polszczyzny nie tylko poprawnej, ale i
    barwnej. Zresztą w samej tradycji jest zawarta jej pewna kwiecistość,
    sięgająca nawet jakiejś nad-ekspresji: rzeczowniki bardzo jakoś lubią,
    by je okraszać przymiotnikami, nawet, gdy nie jest to niezbędne dla treści.
    Inną cechą polszczyzny jest to, że nie znosi monotonnych powtórzeń: o
    ile w wielu innych językach nie jest czymś niewłaściwym napisanie
    dziesięć razy pod rząd: "Tomas powiedział" - to w polskim należy go w
    kolejnych zdaniach zastępować zwrotem bliskoznacznym, coraz to innym.