  • 11. Data: 2009-01-05 16:59:39
    Temat: Re: Balans ciala
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > oczywiscue , ze chodzi o zwykla fotografie.

    No to przyjrzyj się uważnie, czy zawsze widzisz taki sam kolor skóry. Bo
    ja ci powiem tyle, że nie. Na oko, to kolor skóry ocenia się przy
    świetle dziennym, a nie żarowym (o ile się da), bo możesz przegapić
    żółtaczkę ;)
    A poza tym, jak model stoi przy jakieś kolorowej płaszczyźnie, to
    oczywiste, że będzie to wpływać na kolor skóry i to niezależnie, czy
    patrzysz własnymi oczyma, czy aparatem fotograficznym.

    A ja chcę taki balans bieli, żeby trawa była zawsze zielona, a niebo
    niebieskie ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 12. Data: 2009-01-05 17:02:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Zresztą i ''zwykły'' balans bieli sprawdza się w praktyce niezbyt
    > często, to co człowiek potrafi ustawić ''z oka'' zwykle jest lepsze.

    A się nie zgodzę. Patrzę teraz na lampkę na biurku, której zrobiłem
    zdjęcie z balansem bieli ustawionym na światło żarowe i muszę przyznać,
    że oprogramowanie aparatu dużo lepiej zbalansowało światło niż mój
    wzrok, przez co zdjęcie wygląda jak robione przy świetle dziennym w
    cieniu (do daje pewnie lepsze odwzorowanie kolorów, ale jest mniej
    naturalne i rzeczywiste, no i pozbawiło charakterystycznego ciepła
    światła żarowego) ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 13. Data: 2009-01-05 17:04:24
    Od: j...@a...at

    On 5 Jan., 16:51, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > To się da zrobić w szopie tylko nie ma sensu - automagicznie nie
    > ustawisz balansu ciała, od tego są oczy. Bo kolor skóry jest zależny
    > także od kolorów pozostałych elementów - tła itd.
    > Zresztą i ''zwykły'' balans bieli sprawdza się w praktyce niezbyt
    > często, to co człowiek potrafi ustawić ''z oka'' zwykle jest lepsze.
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /autorytet? -  no, nie wiem, zupełnie nic mi do głowy nie przychodzi.../

    sens ma .
    zrobic sie da tylko recznie co nie jest wygodnie.

    mozna przeciez ustawic balans kolorow na oko , tak ze twarz ma byc
    taka jaka sobie zyczymy ( to moglby byc dowolny inny element) ,
    nastepnie pobieram sonda ustawione na oko wartosci RGB z twarzy i
    przenosze je identyczne na kazde inne zdjecie z serii za pomoca
    pipety.
    w takiej sytuacji bede mial serie zdjec z identyczna kolorystycznie
    twarza.
    zdjecia w ktorych ustawia sie balans dla kazdego odzielnie "na oko "
    najczesciej sie od siebie nieco roznia.
    nie przeszkadza to w ogladaniu pojedynczych zdjec , natomiast w serii
    pozostawia to niemile wrazenie i pytania , dlaczego twarz za kazdym
    razem jest nieco inna.
    Idealne wyrownanie barwy jest w takim przypadku okupione duzym
    nakladem czasu - calkiem niepotrzebnie skoro moznaby zautomatyzowac.

    mnie tego fjuczera brakuje czesto - w takim wykonaniu bylby bardziej
    przydatny od balansu tylko bieli.

  • 14. Data: 2009-01-05 17:46:54
    Od: Marcin <k...@o...pl>

    j...@a...at pisze:
    > Przydalaby sie pipeta do balansu dowolnego koloru - ot chocby koloru
    > twarzy.
    > Czy zna ktos program dajacy taka mozliwosc - gdyby jeszcze na rawie
    > prosto od od canonca .

    Spójrz na DigitalPhoto Professional dostarczany z aparatem Canon. Ja
    dostalem go do 400D i jest tam dla RAW możliwość ustawienia balansu
    bieli: "Click White Balance" i jest pipeta i możesz sobie wybierać nią
    piksel który chcesz ze zdjęcia.

    Marcin

  • 15. Data: 2009-01-05 18:08:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
> [...]
    > cieniu (do daje pewnie lepsze odwzorowanie kolorów, ale jest mniej
    > naturalne i rzeczywiste, no i pozbawiło charakterystycznego ciepła

    Bo ''na oko'' no nie jest tak hopsiup jeden suwak - jeszcze nasycenie, a
    czasem i kręcenie krzywymi oddzielnie dla kanałów, hue i takietam...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /Kraków - piękne miasto psich kup i billboardów, piwem i moczem pachnące.../

  • 16. Data: 2009-01-05 18:32:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Bo ''na oko'' no nie jest tak hopsiup jeden suwak - jeszcze nasycenie, a
    > czasem i kręcenie krzywymi oddzielnie dla kanałów, hue i takietam...

    A mi wystarczy jak temperaturę podniosę z 2500K do 4000K ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 17. Data: 2009-01-05 19:02:07
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    j...@a...at pisze:
> [...]
    > Idealne wyrownanie barwy jest w takim przypadku okupione duzym
    > nakladem czasu - calkiem niepotrzebnie skoro moznaby zautomatyzowac.

    ustawiaj na białko oka plus (ewentualnie) jakiś shift, potem przekopiuj
    ustawinie balansu na wszystkie zdjęcia z serii, koniec roboty..

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 18. Data: 2009-01-05 20:01:05
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    j...@a...at wrote:

    > moznaby sonda pobrac parametry koloru w dowolnym punkcie zdjecia np na
    > twarzy i przeniesc pipeta na dowolny punkt np ta sama czesc twarzy na
    > drugim zdjeciu i uzyskac te same parametry czyli kolor , luminacje
    > itd..

    To moze nie wystarczyc. Wez pod uwage, ze na odbior koloru twarzy
    wplywa tez kolorystyka, jasnosc pozostalej czesci zdjecia.
    Podobny przyklad:
    http://www.filak.pl/grafiki/zludzenia-szachownica2.g
    if
    Ciemne pole A i jasne B maja w rzeczywistosci identyczny kolor RGB.

  • 19. Data: 2009-01-05 20:14:23
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W poniedziałek 05 styczeń 2009 18:46, Marcin wyraził następujacą opinię:

    A ten piksel będzie wzorcem dla czego?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 20. Data: 2009-01-05 20:38:17
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W poniedziałek 05 styczeń 2009 18:04, j...@a...at wyraził następujacą
    opinię:

> [...]
    > pipety.
    > w takiej sytuacji bede mial serie zdjec z identyczna kolorystycznie

    Który fragment twarzy bierzesz pod uwagę? Bo przecież kolorystyka każdego
    fragmentu twarzy może być inna. No powiedzmy że policzek będzie
    wystarczająco jednolity {swoją drogą, przyglądałeś się pikselom które
    tworzą obraz twarzy? Próbkowałeś je?}. Co zrobisz jeśli na niektórych
    zdjęciach policzka nie będzie widać? Albo będzie w cieniu? A jeśli model
    się zarumienił albo wprost przeciwnie - zbladł? Starając się utrzymać
    jednolitą tonację skóry wywalisz _wszystkie_ kolory "w kosmos".

    Zresztą, wystarczy popatrzeć na próby zastosowania takiej metody - w
    systemie telewizji NTSC używany jest system przesyłania obrazu HSV a
    kalibruje się go właśnie tak jak proponujesz, aby uzyskać "prawidłowy"
    odcień skóry - dzięki takiemu podejściu nazwa tego systemu jest odczytywana
    jako "Never The Same Colour".

    Sorki, ale wydaje mi się że po prostu nie przemyślałeś swojego pomysłu.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E