  • 11. Data: 2011-04-11 14:55:23
    Temat: Re: Bardziej zuzyta jedna opona.
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 11.04.2011 14:41, topek pisze:

    > Jeszcze jedno.
    > Co to jest dluzsza jazda?
    > Ile musze przejechac +/-, zeby to sprawdzic?

    Trudno powiedzieć, jeżeli to jest przyczyną to czas rozgrzewania będzie
    zależny od tego jak bardzo klocki działają na tarczę.
    Ale można inaczej, sprawdź czy z obu stron klocki się równomiernie
    ścierają, jak już są leciwe, to powinno być widać znaczącą dysproporcje.
    Patrz też od wewnętrznej strony, bo może tylko jeden klocek hamować.

  • 12. Data: 2011-04-11 18:14:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "topek " <t...@g...pl> napisał w
    > A geometrie to kazdy edek sprawdzi?
    > Czy trzeba fachowca?

    Fachowca z komputerem.
    No dobra - do tylu moze byc bez komputera, ale fachowiec.

    > Cisnienie mam troche wieksze od zalecanego (2.1) we wszystkich
    > oponach.
    > tyl 2.5
    > przod 2.2

    Zaczales od sprawdzenia manometru ?
    A nie wytarlo ci opony na srodku, zostawiajac boki w lepszym stanie
    ?
    Taki skutek zbyt wysokiego cisnienia.

    J.

  • 13. Data: 2011-04-11 18:18:54
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest jakoś hamowane podczas jazdy, czy klocek dobrze wraca po puszczeniu
    > hamulca. Sprawdź po dłuższej jeździe temperaturę felgi, czy po obu

    Jakby klocki trzymały gumiarz powinien to zauważyć. Kluczowe jest
    "powinien", zależy od jakości gumiarza :(

    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 14. Data: 2011-04-12 07:36:23
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 11.04.2011 Kamil <k...@s...com> napisał/a:

    > A nie depczesz za mocno na rondach? Miałem swego czasu trzy fajne po
    > drodze do pracy i lubiłem na nich przycisnąć mocniej, w efekcie jedna
    > strona zjechana w pół roku. :)

    Ale na rondach się prawa strona zużywa
    --
    Samotnik

  • 15. Data: 2011-04-12 10:51:58
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 12/04/2011 06:36, Samotnik wrote:

    > Ale na rondach się prawa strona zużywa

    Fakt, u mnie lewa. Ale może kolega ma zakręty po drodze? :)

    Kamil

  • 16. Data: 2011-04-12 11:07:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 11 Kwi, 12:09, "topek " <t...@g...pl> wrote:
    > Ma ktos pomysl?

    Kupiłem kiedyś starą corollę, jedna opona z tyłu była praktycznie
    gładka :>
    Okazało się że winnym był kompletnie zajechany amortyzator.

    Pzdr.
    L.

  • 17. Data: 2011-04-12 11:17:14
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 12 Kwi, 07:36, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    > Ale na rondach si prawa strona zu ywa

    Cos w tym jest. Zimowki, ktore wlasnie wyrzucilem, mialy ~4mm bieznika
    w lewych kolach i lekko ponad 2mm w prawych.

    Podejrzewalem gumiarzy, ze nie sprawdzili przed zalozeniem, ale
    dopiero, jak przeczytalem powyzsze slowa, zrozumialem. Nie musze chyba
    wspominac, ze w okolicy mam sporo rond? :)

    pozdr
    AA