  • 1. Data: 2011-04-11 10:43:35
    Temat: geometria - ściaganie na nierównościach
    Od: zipi <p...@g...com>

    witam,
    po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:

    kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
    ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
    droga,
    na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,

    czy jest to problem z geometrią?

    problem nie występował na zimówkach,
    czy możliwe jest że mechanicy którzy nie obchodzą sie zbyt delikatnie
    z srubami/kołami poruszyli coś w geometrii?

    ciśnienie w oponach sprawdziłem
    opony zimowe Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55/16 nowe
    opony letnie Goodyear Eagle F1 GSD3 205/55/16 nowe

  • 2. Data: 2011-04-11 11:06:07
    Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zipi" <p...@g...com> napisał w
> [...]
    >jest
    >droga,
    >na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to

    Raczej nie, bo geometria sie po zmianie kol nie zmienia.

    >ciśnienie w oponach sprawdziłem

    sprawdz jeszcze raz, jedz na kompresor i dopompuj - na 90% to
    cisnienie.
    Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
    samochodzie.

    Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a
    drogi sa wypukle.

    No chyba ze geometria naprawde jest zle ustawiona, a te nowe oponki
    sa na to wrazliwe.

    J.

  • 3. Data: 2011-04-11 11:08:20
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-04-11 10:43, zipi wrote:
> [...]
    >
    > ciśnienie w oponach sprawdziłem
    > opony zimowe Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55/16 nowe
    > opony letnie Goodyear Eagle F1 GSD3 205/55/16 nowe

    a te letnie nowe czy już jeżdżone? może taki ich urok, ja miałem
    dokładnie ten sam rozmiar tylko nie pamiętam marki i auto jechało jak
    chciało, w koleinie to aż kierownice rwało :)

  • 4. Data: 2011-04-11 11:13:50
    Od: zipi <p...@g...com>

    > a te letnie nowe czy ju je d one?

    tak jak pisałem mówki

  • 5. Data: 2011-04-11 11:17:15
    Od: zipi <p...@g...com>

    > sprawdz jeszcze raz,  jedz na kompresor i dopompuj - na 90% to
    > cisnienie.

    > Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a
    > drogi sa wypukle.

    to już sprawdziłem

    jeżeli droga leci na lewo - kierownica ciągnie w lewo
    jeżeli droga leci na prawo - kierownica ciągnie w prawo
    na równej drodze kierownica zostaje prosto

    ciśnienie jest ok

  • 6. Data: 2011-04-11 11:28:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >to już sprawdziłem
    >jeżeli droga leci na lewo - kierownica ciągnie w lewo
    >jeżeli droga leci na prawo - kierownica ciągnie w prawo

    Felg ci nie zamienili ? moze zly offset ?

    No to ci pozostaje sprawdzenie geometrii - sugeruje zaklad z
    nowoczesnym systemem komputerowym. Bedziesz wiedzial wszystko.

    Byc moze pozostaje sie tylko pogodzic.

    J.

  • 7. Data: 2011-04-11 11:42:44
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > a te letnie nowe czy już jeżdżone? może taki ich urok, ja miałem dokładnie
    > ten sam rozmiar tylko nie pamiętam marki i auto jechało jak chciało, w
    > koleinie to aż kierownice rwało :)

    Oczywiscie trzeba wszystko posprawdzac, ale jest mozliwe, ze to taki urok
    opon.
    Ja mam troche podobnie. Na zimowkach jest wszystko w porzadku, a na letnich
    (Fulda) na nierownosciach i koleinach samochod zachowuje sie nieszczegolnie.
    Przy najechaniu na nierownosc samochod ma tendecje do samoistnego skrecania
    i trzeba kontrowac kierownica.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 8. Data: 2011-04-11 11:55:18
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-04-11 11:42, DJ wrote:

> [...]
    > Przy najechaniu na nierownosc samochod ma tendecje do samoistnego skrecania

    no ja miałem dokładnie takie zjawisko

  • 9. Data: 2011-04-11 12:02:24
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *J.F.* napisał(-a):

    > Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
    > samochodzie.

    A jak bieżnik jest kierunkowy?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 10. Data: 2011-04-11 12:16:21
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > A jak bieżnik jest kierunkowy?

    To po przelozeniu trzeba sprawdzac na wstecznym ;)
    A serio to do testow przy oponach kierunkowych mozna przelozyc przod - tyl.
    To powinno dac jakis obraz sytuacji. Mozna tez oczywiscie zamienic stronami
    przekladajac na felgach.
    Ja sam na krotka chwile wlasnie zamienialem opony kierunkowe stronami bez
    ich przekladania na felgach. Mialem taka sytuacje, ze sciagalo samochod na
    jedna strone i podejrzewalem opony. Po przelozeniu stronami sciagalo w druga
    strone (chociaz mniej) co potwierdzilo, ze winne sa opony.

    Pozdrawiam

    Darek