  • 1. Data: 2011-04-11 10:15:57
    Temat: sprzedaż wraku bez DR (troche długie)
    Od: n...@p...onet.pl

    Witam,
    poczytałem w necie różne opinie,ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
    na nurtujące mnie pytania, dlatego pozwolę sobie pytania skierować do
    Szanownej Grupy :)
    sytuacja: dochodzi do kolizji drogowej, panowie policmani zatrzymują dowód
    rejestracyjny auta, auta nie opłaca mi się naprawiać, Ac nie było.
    Są dwie możliwości 1.sprzedaż wraka w całości szpecowi, który ponoć chce
    go naprawiać(albo kupi i będzie go na części sprzedawał ;) ),ale to już nie
    mój problem chyba(?) i 2. zezłomowanie wraku.
    Rozpatruje przypadek 1. dla mnie korzystniejszy pod względem $ ;)
    Doczytałem się,że mogę na umowę kupno-sprzedaż sprzedać samochód uszkodzony,
    zawrzeć klauzule,że nie posiada dowodu rejestracyjnego, dołączyć oryginał
    pokwitowania od policmanów, że dowód zostanie wydany po wykonaniu przeglądu
    technicznego, oczywiście polisa oc idzie z autem do nowego nabywcy.
    W WK sympatyczna młoda pani poinformowała mnie,że umowa kupna-sprzedaży jest
    honorowana przez nich, ale auto będzie figurowało na mnie w WK do momentu
    kiedy to nie zostanie przedstawiony przegląd i nie zostanie odebrany dowód
    rejestracyjny.W tej kwestii jestem "czysty",ponoć z tego tytułu nie ma dla
    mnie żadnych konsekwencji w przyszłości, bo na umowie są dane nowego
    nabywcy.Ale gdyby się okazało,że nowy nabywca auto nabędzie i je upłynni na
    części to przegląd nie zostanie wykonany i dowód rejestracyjny nie zostanie
    odebrany.
    Znalazłem na forach opinie osób, które tak postąpiły jak przedstawiłem i
    mimo to WK domagał się od sprzedawcy wraka, przedstawienia przeglądu
    technicznego, ewentualnie zaświadczenia o zezłomowaniu wraku!?
    I tu leży pies pogrzebany, ma ktoś może doświadczenie w tej materii jak to
    naprawdę jest?Czy ta umowa k/s pozwoli mi na definitywne zakończenie sprawy,
    czy może w przyszłości będę niepokojony przez WK?

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie,
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-04-11 10:41:28
    Temat: Re: sprzedaż wraku bez DR (troche długie)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w
> [...]
    > upłynni na
    > części to przegląd nie zostanie wykonany i dowód rejestracyjny

    Wysylasz im dodatkowo, zgodnie z obowiazujacymi przepisami,
    powiadomienie o zbyciu pojazdu i masz ich w .. glebokim powazaniu.

    moze chcial wyrejestrowac.

    J.

  • 3. Data: 2011-04-11 13:29:58
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 11 Apr 2011 10:15:57 +0200, n...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >rejestracyjny.W tej kwestii jestem "czysty",ponoć z tego tytułu nie ma dla

    IMHO wystarczym jak powiadomisz WK o zbyciu pojazdu, wypełniając swój
    obowiązek. Nie musisz nawet tego robić osobiście, wystarczy list
    (polecony).