  • Data: 2019-03-12 18:27:09
    Temat: Re: Baterie do elektryków
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:q68pbd$d7n$...@d...me...
    >właśnie rzuciłem okiem na spalanie propanu butanu. w optymalnych
    >warunkach otrzymujemy CO2 i wodę. Coś te tlenki azotu pachną ściemą

    A gdzie patrzyles ? Badali w ogole te tlenki azotu ?

    Bo one niestety w silnikach powstaja.
    I w piecach.

    >Gdyby samochody elektryczne miały być ekologiczne, to energia do ich
    >zasilania musi być... odnawialna? Ale tej z wiatru i słońca jest za
    >mało dla potrzeb cywilizacji. więc?

    Czy jest za malo ... jest jej mnostwo. Tylko uzywamy ... nawet nie
    drobny procent, nawet nie promil.

    Zreszta ropa to przeciez skutek tej energii ze slonca.
    Skonczy sie ... i wiec ?

    Ale dochodzi inny problem - ile trzeba zainwestowac w uzywanie tej
    energii slonecznej na wielka skale, i jakie skutki przyniesie to
    srodowisku ...

    > Więc pierwszą rzeczą, możliwą do zastosowania jest dobór wielkości
    > akumulatora, a co za tym idzie strat w nim występujących do
    > wymaganego zasięgu. nawet gdyby podzielić akumulator na 20sto kilowe
    > pakiety i przez większość roku wozić jeden pakiet z trzech - byłoby
    > to ekologiczne.

    Samochod i tak wazy ponad tone, wiec czy bedzie wazyl 40 kg wiecej -
    bez znaczenia.
    Za to moze latwiej byloby wymieniac na stacjach tankowania.

    >dobrze wiesz że nie o to mi chodzi. silniki są optymalizowane do
    >spalania e95 albo e98 czy diesla. A ja bym proponował tak zbudować
    >silniki i układ wtryskowy żeby był zdolny do jazdy tylko na LPG.
    >nawet jakby zapalał na benzynie/alkoholu, to żaden komputer nie
    >powinien oszukiwać sondy lambda że coś tam się dzieje, tylko pilnować
    >optymalnych warunków spalania.

    A co ciekawe - to moze byc proste i tanie.
    Drugi program do komputera, moze nawet wtryskiwacze moglby te same
    zostac ... choc bedzie problem z przelaczeniem na benzyne :-)

    > nie będzie trzeba stosować katalizatorów.

    Alez trzeba bedzie. Zaraz sie okaze, ze to spalanie wcale nie jest
    takie czyste.

    Chyba ze ... ogniwo paliwowe zamiast silnika ?

    >Podobnie z olejem jadalnym. tyle ile wytworzysz co2, tyle samo
    >przetworzą na tlen rośliny z których powstał olej. wiesz może ile
    >siarki jest w oleju jadalnym? albo ile tlenków azotu powstaje w
    >wyniku spalania kujawskiego? Bo mam przeczucie że w porównianiu do
    >diesla - niewiele.

    A w dieslu to skad ? Z tych roslinek sprzed milionow lat :-)

    J.