    From: ń <ń@ń.ń>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Bootowanie laptopa z dysku zewnętrznego USB?
    Date: Thu, 25 Oct 2018 19:05:47 +0200

    Zewnętrzny dysk usb 2.0 będzie powolny (choć z SSD może być lepiej), a usb 3.0
    zapewne nie masz.
    Masz w lapku kieszeń na CD żeby podmienić na kieszeń dysku SATA/IDE?
    I pytanie, czy Twój lapek ma dostępne sterowniki do Win 7?
    W podobnej sytuacji poszedłem w poleasingowca z Win 7 Pro (OEM), które bezboleśnie
    dało się upgradować do Win 10 (OEM), ale dwa lapki to też nie jest rozwiązanie
    idealne: mam rozdwojenie jaźni, na którym pracować, w końcu rozkładasz obydwa co
    zajmuje miejsce i odciąga Cię od właściwej pracy.
    Teraz myślę podobnie jak Ty, lecz na odwrót: jak przenieść stary dysk ze starym xp
    do nowszego lapka (szczęśliwie ma dostępne sterowniki do xp).
    Dwa osobne dyski (jeden w obudowie pod CD lub w stacji dokującej) wydają się
    bezpieczniejsze, niż jeden z multibootem (problemy z UEFI czy AHCI).
    Bolesna prawda: im starszy lapek, tym lepszą miał klawiaturę ;-)

    -----
    > Mam laptopa ze starym systemem XP.
    > Na razie nie chciałbym zmieniać ani laptopa ani systemu.
    > Zrobię to za jakiś czas i kupię nowego laptopa z najnowszym systemem.
    > Jednak coraz częściej natrafiam na trudności związane z tym, że system jest zbyt
    stary.
    > Czy byłoby możliwe, na jakiś czas, rozwiązać ten problem w taki sposób, że
    zainstalowałbym nowszy system, np. Win 7, na dysku zewnętrznym USB i z niego bootował
    laptopa?
    > Tylko wtedy gdy jest to niezbędne, to znaczy gdy niezbędne jest zastosowanie
    aplikacji, która na starym XP nie działa?