  • 1. Data: 2018-10-24 15:43:43
    Temat: Bootowanie laptopa z dysku zewnętrznego USB?
    Od: "Piotr" <P...@P...com.pl>

    Mam laptopa ze starym systemem XP.
    Na razie nie chciałbym zmieniać ani laptopa ani systemu.
    Zrobię to za jakiś czas i kupię nowego laptopa z najnowszym
    systemem.
    Jednak coraz częściej natrafiam na trudności związane z tym,
    że system jest zbyt stary.
    Czy byłoby możliwe, na jakiś czas, rozwiązać ten problem
    w taki sposób, że zainstalowałbym nowszy system, np. Win 7,
    na dysku zewnętrznym USB i z niego bootował laptopa?
    Tylko wtedy gdy jest to niezbędne, to znaczy gdy niezbędne
    jest zastosowanie aplikacji, która na starym XP nie działa?
    Czy jest gdzieś opisane w szczegółach jak to zrobić?

    Musiałbym chyba mieć taki nowszy system w wersji BOX.

    Niestety, w związku z aplikacjami, o jakie mo chodzi, Linuks
    odpada.

    Będę wdzięczny za uwagi do tego pomysłu.

    Pzdr.
    Piotr

  • 2. Data: 2018-10-24 15:54:59
    Temat: Re: Bootowanie laptopa z dysku zewnętrznego USB?
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-10-24 o 15:43, Piotr pisze:
> [...]
    >
    > Niestety,  w związku z aplikacjami, o jakie mo chodzi, Linuks
    > odpada.
    >
    > Będę wdzięczny za uwagi do tego pomysłu.

    Nie bardzo rozumiem po co ci zewnętrzny dysk. Jeżeli masz w lapku
    odpowiednio pojemny dysk to możesz spokojnie postawić 7kę czy 10kę obok
    XP. Przy starcie kompa wybierasz system. Ja obok takiego tandemu
    dodatkowo mam Linuksa.

  • 3. Data: 2018-10-24 16:26:35
    Od: "Piotr" <P...@P...com.pl>

    Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

    > Jeżeli masz w lapku odpowiednio pojemny dysk
    Nie mam.

    Pzdr.
    Piotr

  • 4. Data: 2018-10-25 19:05:47
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Zewnętrzny dysk usb 2.0 będzie powolny (choć z SSD może być lepiej), a usb 3.0
    zapewne nie masz.
    Masz w lapku kieszeń na CD żeby podmienić na kieszeń dysku SATA/IDE?
    I pytanie, czy Twój lapek ma dostępne sterowniki do Win 7?
    W podobnej sytuacji poszedłem w poleasingowca z Win 7 Pro (OEM), które bezboleśnie
    dało się upgradować do Win 10 (OEM), ale dwa lapki to też nie jest rozwiązanie
    idealne: mam rozdwojenie jaźni, na którym pracować, w końcu rozkładasz obydwa co
    zajmuje miejsce i odciąga Cię od właściwej pracy.
    Teraz myślę podobnie jak Ty, lecz na odwrót: jak przenieść stary dysk ze starym xp
    do nowszego lapka (szczęśliwie ma dostępne sterowniki do xp).
    Dwa osobne dyski (jeden w obudowie pod CD lub w stacji dokującej) wydają się
    bezpieczniejsze, niż jeden z multibootem (problemy z UEFI czy AHCI).
    Bolesna prawda: im starszy lapek, tym lepszą miał klawiaturę ;-)

    -----

  • 5. Data: 2018-10-25 23:16:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ń ty wredna małpo

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2018-10-26 11:05:12
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2018-10-25 o 19:05, ń pisze:
> [...]
    bezpieczniejsze, niż jeden z multibootem (problemy z UEFI czy AHCI).
    > Bolesna prawda: im starszy lapek, tym lepszą miał klawiaturę ;-)
    Zrob z XP Virtualkę i odpalaj XP z WMware Player pod win 10

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 7. Data: 2018-10-31 01:27:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tasiorsa pisze tak:

    > Zrob z XP Virtualkę i odpalaj XP z WMware Player pod win 10

    Tasiorsa a Ty wiesz, że oni naszych postów nie widzą bo serwer
    aioe.org jest blokowany?

    Ale się w tym momencie wkurwiłem.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 8. Data: 2018-10-31 02:14:06
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-10-31 o 01:27, PiteR pisze:
    > Tasiorsa a Ty wiesz, że oni naszych postów nie widzą bo serwer
    > aioe.org jest blokowany?

    Ja tam widzę

  • 9. Data: 2018-10-31 11:06:59
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Wed, 31 Oct 2018 02:14:06
    From: JaNus

    > Ja tam widzę

    news.chmurka.net też widzi. pl.news.admin jest obok. ;)

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPMFusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 10. Data: 2018-10-31 13:23:36
    Temat: Re: Bootowanie laptopa z dysku zewnętrznego USB? [OT]
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Dominik 'Rathann' Mierzejewski pisze tak:

    > Date: Wed, 31 Oct 2018 02:14:06
    > From: JaNus

    Chodzi mi o ataman wielki kozacki. Wielu ludzi pobiera tylko z jednego
    serwera a nie z kilku.

    > news.chmurka.net też widzi. pl.news.admin jest obok. ;)

    Nie mozna z zagranicy pisać przez chmurkę :/

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.