eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingBrak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztuje › Re: Brak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztuje
  • Data: 2012-08-04 12:33:11
    Temat: Re: Brak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztuje
    Od: Przemek O <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-08-04 12:02, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Ale zdajesz sobie sprawę z faktu, że w takiej Polsce nie tylko władze
    > mają (faktyczną, niekoniecznie ustawową) możliwość emisji pieniędzy? Na
    > przykład bank może, zdaje sie, wziąć pożyczkę, a potem udzielić pożyczek
    > na dziesięciokrotność tej kwoty, na przykład innym bankom, które mogą
    > udzielić pożyczek na dziesięciokrotność pożyczonych kwot.

    Po pierwsze, ja nie wskazywałem winnego inflacji. Tym bardziej, że
    "władze" mają przeciwdziałać inflacji. Inna sprawa, że mogą ją bez
    problemu wywołać. Odnosiłem się jedynie do możliwych przyczyn takiego
    wzrostu ceny.
    Po drugie, tak do końca nie jestem przekonany czy opisany system
    pożyczkowy zadziała, jeśli weźmiemy pod uwagę obrót pieniężny (wirtualny
    czy fizyczny). Na zasadzie - z pustego i Salomon nie naleje.
    Chyba że wytłumaczysz mi, jakim cudem bank mając np. 100 jednostek
    waluty może udzielić kredytów na 10000 jednostek. (Twoje 10 krotność tej
    kwoty).

    > Państwo wcale nie ma wyłącznej kontroli nad występowaniem hiperinflacji
    > i nie wiem, czy to takie nienaturalny dla rynku kapitałowego zjawisko.

    Pewnie że nie, ale w normalnej sytuacji możliwość jej wystąpienia jest
    raczej niewielka.

    pozdrawiam,
    Przemek O.