  • Data: 2020-07-07 18:10:31
    Temat: Re: C is number one (znowu)
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 7 lipca 2020 15:52:56 UTC+2 użytkownik Gazu napisał:

    > A filozowicznie rzecz biorac to jak sie roznia.

    To dość proste.

    Język C jest językiem systemowym - został stworzony do napisania UNIXa przenośnego
    pomiędzy różnymi zestawami instrukcji, i z tego względu jest często określany mianem
    "przenośnego asemblera".

    Język C++ to trochę dziwadło. Sam jego twórca często porównuje go do słonia, który
    dla jednego jest trąbą, dla drugiego uchem, a dla trzeciego dupą ze zwisającymi
    jajcami. Oryginalnie był prostym preprocesorem języka C, który rozszerzał go o
    "mechanizmy obiektowości" znane z języka Simula.

    Finalnie został rozszerzany o kolejne mechanizmy, w tym preprocesor szablonów, który
    przypadkiem okazał się "Turing-complete".

    Jakiś czas temu napisałem taką charakterystykę:

    https://www.quora.com/If-you-are-going-to-write-a-bo
    ok-named-C-the-good-parts-what-will-be-in-that-book/
    answer/Panicz-Godek

    W każdym razie twórcy języka C raczej nie lubią C++ (filozoficznie).

    Jeżeli idzie o C#, to on nie jest "językiem systemowym", tylko "językiem aplikacji".
    W przeciwieństwie do C, nie ma w nim wskaźników (są specjalne mechanizmy do pracy z
    kodem w C/C++).

    Twórca języka C# twierdzi, że C++ był dla niego dużą inspiracją, ale jest tajemnicą
    Poliszynela, że C# to właściwie taka Java od Microsoftu - język działający na
    maszynie wirtualnej, która zapewnia bezpieczeństwo w dostępie do zasobów.

    To tak pokrótce.