  • Data: 2016-08-30 12:48:00
    Temat: Re: C64 i karta SD
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:57c4905e$0$647$65785112@news.neostrada.pl...

    > Commodore 128 - tam zdaje sie byl CP/M ... i dwa procesory :-)

    No, były. Sęk w tym, że nie mogły pracować równolegle, ale miały chyba
    linię enable, która powodowała odpięcie jednego i przsypięcie drugiego.

    > Chocby ten przyklad :-)
    > C64 o ile pamietam to mialo jednak ladniejsza grafike i ladniejsza muzyke.

    Choć kolorów mniej, ale zdaje mi się, tam mniej się nastawili na cudowanie,
    a bardziej na działanie, w każdym razie, oba działały, nie znalazłem
    opracowania, które by rzetelnie i bezstronnie się do tego odnosiły, a potem
    już nie szukałem, więc mogę tylko gdybać, inna filozofia i konstrukcja po
    prostu, więc także właściwości. Mam "w spadku" od kogoś Atari 65XE, ale
    jakoś od lat nie chciało mi się go uruchamiać, zasilacza nie mam :) A robić
    mi się na razie nie chce, kiedyś może :) To sobie na dwa kompy porobię pewne
    sprawy i porównam.
    Generator dźwięków Atari jest prymitywniejszy, bo co prawda, ma on 4 kanały,
    ale "jednobajtowe" (jeden bajt ustala wysokość dźwięku), mogą one być
    połaczone w kanały dwubajtowe, ale wtedy tylko dwa, a C64 ma na sztywno 3
    kanały, półtorabajtowe (12 bitów na wysokość dźwięku, ale w zakresie
    klawiatury fortepianu chyba daje radę), o ustawianym kształcie fali, poza
    tym 8580, po 6581, ma coprawda mniej sprawnego Covox-a (4 bity), ale za to
    podobno z dźwięków umie utworzyć iloczyn logiczny i w takiej postaci
    wwyprowadzić. Synchro, modulacja... Oba chipy umieją też dokonać filtracji
    dźwięku, tak własnego, jak i zdaje mi się, dostarczonego z zewnątrz (co do
    tego dostarczonego mogę się mylić, czy nie mieszam go z "Covox-em").

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

    ---
    Avast.