  • 1. Data: 2011-04-10 16:05:38
    Temat: CB750 DOHC - klekot w silniku
    Od: "marcin" <m...@n...pl>

    Witojcie,

    Zakupiłem sobie zdemolowany czasem i bezczynnością egzemplarz CB750 82 rok :) Po
    usunięciu z grubsza pajęczyn moto odpala elegancko, jeździ jak trzeba, nic tylko brać
    się za przywracanie mu świetności. Ale. Kiedy jest zimny, na jałowych obrotach gdzieś
    z dołu silnika dobywa się taki klekot, odglos kojarzący mi się z odgłosem z napędu
    podczas jazdy na wysokim biegu z małą prędkością ze zużytym łańcuchem, takie
    poszarpywanie z poklekiwaniem... No nie wiem jak to opisać. Na wyższych obrotach nic
    takiego nie słychać, wystaczy podnieść je dosłownie o 200 obrotów wyżej od jałowych i
    już jest piękny odgłos zdrowego silnika. Po rozgrzaniu ten objaw trochę ustepuje, ale
    dalej coś tam jakby slychać. Ogolnie nie ma do czego się przyczepic, pieknie się
    wkręca, nic nie drży, nie szarpie, tylko to klekotanie na jałowych. Przede mną
    oczywiście jeszcze zmiana oleju, filtrów, regulacja gaźników itp, tylko pytanie czy
    robić to wszystko czy najpierw może z tym klekotaniem zasuwać do mechanika... Wiem ze
    pytanie trochę na zasadzie pytaj mnie a ja ciebie, ale może to typowy objaw i ktus
    cuś będzie mógł zasugerować...
    Pozdrawiam!
    marcin

  • 2. Data: 2011-04-10 16:21:04
    Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-10 18:05, marcin pisze:
> [...]
    zasadzie pytaj mnie a ja ciebie, ale może to typowy objaw i ktus cuś będzie mógł

    Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne
    obroty.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 3. Data: 2011-04-10 16:53:32
    Od: "marcin" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    > Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne
    > obroty.

    OK, dzięki, uspokoiłeś mnie :). Jeszcze jedno pytanie - pompa hamulca przedniego
    praktycznie nie stawia oporu, oczywiście hamulec kompletnie nie działa. Płynu jest
    ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu naprawczego (oringi?) i spróbować
    zregenerować, czy raczej od razu nowej pompy?
    pzdr,
    marcin

  • 4. Data: 2011-04-10 18:54:14
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 10-04-2011 o 18:53:32 marcin <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie działa. Płynu jest ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu
    > naprawczego (oringi?) i spróbować zregenerować, czy raczej od razu nowej

    jeżeli nie będziesz przywracał sprzęta na oryginał to kup jak najświeższą
    pompe. do tego koniecznie przegląd zacisków z wymianą gumek i przewód w
    oplocie... inaczej nigdy nie będą hamulce zadowalające a nawet fabrycznie
    to były bardziej spowalniacze zwłaszcza w wersji z jednotłoczkowymi
    zaciskami. podobne zaciski miałem w CX euro i dopiero po wymianie pompy i
    przewodu zaczął hamować.
    co do hałasu z dołu silnika to Kuczu dobrze napisał. olać sprawe tylko
    dobrze gaźniki wyczyścić, ustawić i zsynchronizować.jak silnik równo
    pracuje to tak tym łańcuchem nie klepie. prawdopodobnie przygotuj się na
    wymianę gumowych króćców i membranek air-cut (dostępne w larsonie) to tyle
    z mojego doświadczenia z tymi moto... bardzo fajny klasyk. mało się tego
    teraz widuje.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-04-10 19:37:44
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-10 18:53, marcin pisze:
> [...]
    ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu naprawczego (oringi?) i spróbować
    zregenerować, czy raczej od razu nowej pompy?

    Na poczatek wymienic plyn hamulcowy i sprobowac odpowietrzyc uklad.

  • 6. Data: 2011-04-10 19:50:04
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-10 20:54, Gr4N4c1K pisze:

> [...]
    > jednotłoczkowymi zaciskami. podobne zaciski miałem w CX euro i dopiero
    > po wymianie pompy i przewodu zaczął hamować.

    A to zalezy ktora wersja. CB750F miala dobre hample. Wersje C i N mialy
    slabo. Koles nie napisal i jakim modelu mowimy.

> [...]
    > wymianę gumowych króćców i membranek air-cut (dostępne w larsonie) to
    > tyle z mojego doświadczenia z tymi moto... bardzo fajny klasyk. mało się

    Z tymi gazikami to jest tak ze jest ok dopoki sie ich nie rusza. Na
    razie chodzi podobno ok i oprocz synchro bym nic nie robil. Olej,
    swieczki, synchro i smigac.

  • 7. Data: 2011-04-10 22:18:22
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 10-04-2011 o 21:50:04 Kuczu <q...@g...com> napisał(a):

    > A to zalezy ktora wersja. CB750F miala dobre hample. Wersje C i N mialy
    > slabo. Koles nie napisal i jakim modelu mowimy.

    wersja jednotłoczkowa nie hamuje a dwutłoczkowa spowalnia. może na tamte
    czasy były wyśmienite. weź też pod uwage, że sprzęt ma 30 lat i pompa
    dawno sparciała a przewody to jak się na nie patrzy puchną. ja tylko
    chłopakowi dobrze radze. jak ma zaciski dwutłoczkowe pływające to połowa
    sukcesu. one chyba do tej pory, z małymi poprawkami, są produkowane.
    wymienić gumki, dać świeżą pompe, nowe przewody i bedzie git. to samo z
    tyłu. koszy relatywnie niewielkie a życie bezcenne. pompe na pewno bym
    wymienił bo jeszcze nie widziałem takiej z tamtego okresu która nie była
    by wyżarta w środku i kupno zestawu naprawczego to zmarnowane pieniądze.

    > Z tymi gazikami to jest tak ze jest ok dopoki sie ich nie rusza. Na
    > razie chodzi podobno ok i oprocz synchro bym nic nie robil. Olej,
    > swieczki, synchro i smigac.

    co do membranek air-cut to się zgodze, że można nieruszać jak jest ok.
    wyjdzie w praniu jak sprawdzi spalanie w trasie. ale ze sparciałymi
    króćcami to silnika za chiny nie ustawi. przypomne sprzet ma 30 lat. w
    mojej ledwo 20letniej ntv gumy były twarde jak beton i spękane.

    do kierownika topicowej cebaśki: jak jesteś z wawy to daj znać. obadamy
    rututnie :)

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-04-11 06:46:37
    Od: "marcin" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > slabo. Koles nie napisal i jakim modelu mowimy.

    > do kierownika topicowej cebaśki: jak jesteś z wawy to daj znać. obadamy

    Witam,

    Śpieszę z wyjasnieniami :) Moja CB to z tego co zdążyłem dociec to RC04, chyba FB to
    jest - trudno powiedzieć, mam do dypozycji tylko tabliczkę znamionową bo moto byl
    malowany i nie zachowały się oznaczenia handlowe...

    http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cb_750_f_1982
    .php - mniej więcej taka. Swojej na razie nie pokazuję, przynajmniej dopóki nie
    zrobię czegoś z oświetleniem bo jakiś esteta wsadził na przód dwie soczewki bez
    obudowy wyjęte z jakiegoś ściga, wstyd trochę :P to chyba miało robić badlooka :D

    Na siłę na oryginał robił jej nie będę, choć chcę zachować klasyczny charakter i jak
    najwięcej z oryginału. Zatem zastosuję się do porad i założę pompę i przewody a może
    nawet i zaciski z czegoś lepiej hamującego. Niestety jestem znad morza (tzn ja nie
    narzekam ;) ), mam paru znajomych w branży ogólnie rozumianego obrotu uzywanymi
    motocyklami więc poszukam mechanika co mi chuchnie na ten silnik. A w razie czego mam
    drugi, podobno zupełnie sprawny. W zasadzie to mam drugą taką samą CB w kawałkach,
    łącznie z ramą, kołami, plastikami, tylko poskręcać i jechać ;) Nie wiedziałem że w
    czasach allegro i innych ebajów ludzie jeszcze mają takie rzeczy w szopach i nawet
    zdają się nie wiedzieć, że to są skarby :))
    Dzięki i pozdrawiam, jeszcze pewnie pozawracam głowy ;)
    marcin

  • 9. Data: 2011-04-11 11:35:26
    Od: "marcin" <m...@n...pl>

> [...]
    > czasy były wyśmienite. weź też pod uwage, że sprzęt ma 30 lat i pompa
    > dawno sparciała a przewody to jak się na nie patrzy puchną.

    OK, mam wersję jednotłoczkową. W zasadzie podjąłem decyzję, żeby wymienić całość,
    czyli i pompę i zaciski. Teraz pytanie - jak szukać zeby to pasowało?? Mocowania i
    odległości tarcz czy ich średnice to jest jakiś standard? Proszę oświećcie towarzysze
    abym nie polazł w maliny :) Wcześniej miałem moto którego tylko tankowałem, nie
    pozwolił mi się zbytnio wyedukować w kierunku dłubania.
    pzdr,
    marcin

  • 10. Data: 2011-04-11 13:48:15
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-11 13:35, marcin pisze:
> [...]
    abym nie polazł w maliny :) Wcześniej miałem moto którego tylko tankowałem, nie
    pozwolił mi się zbytnio wyedukować w kierunku dłubania.

    Pompa to pryszcz, zasadniczo bedzie pasowac wiekszosc pomp od
    japonczykow. Zaciski to inna baja i na ich dobro ma wplyw wiele
    czynnikow, tj. srednica tarczy, odleglosc zacisku od tarczy,
    umiejscowenie i rozstaw otworow mocujacych. Co nie znaczy ze sie nie da
    ale czesto trzeba dorobic odpowiednie adaptery. Wtedy bez frezarki sie
    nie obejdzie.