eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42) › Re: CNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42)
  • Data: 2017-06-19 08:21:55
    Temat: Re: CNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42)
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 19 czerwca 2017 00:08:14 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

    > Hej,
    >
    > Piszesz spod dwóch nicków? :-) Bo trochę się pogubiłem.

    Rozpędziłem się zanadto :)

    > Sądziłem, że Mach3 itp to tylko maszynki do realizacji kodu plus jakieś
    > usprawniacze jego wykonywania / walidatory itp. Owszem, można w nich coś
    > tam dopisać od siebie ale to nie są programy typu CAD.

    Ano nie jest to ano cad ani cam. Ale ma pare "wizardów" np. do generowania kodu na
    wpusty, kilka otworów rozlokowanych po okręgach itp.

    > No i prawidłowo. A czemu o tym piszesz?

    Aby wyjasnić jakie są zalezności przy wybieraniu narzędzia typu CAM.
    Szczególnie w przypadku hobbysty i niewielkiej kasy.

    > U mnie to raczej nie sprawdziłoby się. Typowa ścieżka ma 0.2mm, płytka
    > dwustronna. Czasem są też chudsze. Nie wiem też na jak długo starczyłoby
    > narzędzie. Metoda chemiczna jest tania, precyzyjna i szybka. Nie mam do
    > niej awersji.

    A zapytam troche wstecznie:
    Z jakich powodów potrzebujesz aby obie strony były tak dokładnie spasowane?
    Dla przelotek nawet 1-2mm nie powinny byc problemem a tyle sie prawie że z ręki da
    uzyskać...

    > Zgadza się, stąd moje zdziwienie odnośnie tego o czym piszesz :-)
    > Owszem, modyfikuje G-kod po zaimportowaniu pliku Gerber. Ale to prawie
    > zawsze jedna linijka kodu na wstępie i jedna na końcu. Reszta dzieje się
    > sama. Do tego nie potrzebuję CAMów a zwykły Notepad. Czas uruchamiania
    > się CAMa będzie podobny do czasu dokonania potrzebnej modyfikacji G-kodu :-D

    Az tak źle nie jest, ale rozumiem zbędność fikusnych technologii jak można się
    opędzić notatnikiem albo wręcz puszczeniem skryptu który to zrobi sam...

    BTW. Poszukaj w eagle czy da sie jakieś nagłówki dodać do gkodu. Tam możesz dodać
    g41/g42 i powinno sie samo znaleźć w pliku który eagle zrobi.

    > Ale... za niedługi czas zajmę się też obudowami. Wtedy workflow będzie
    > zupełnie inny.

    > Lewa

    > Szczerze mówiąc nigdy nie zdarzyło mi się frezować po prostej. Płytka
    > PCB to zawsze krzywa zamknięta. Owszem, mogę zrobić eksperyment.

    Zgodnie z rysunkiem który podałeś w innej odpowiedzi powinno być dobrze.

    > PlanetCNC TNG

    Ciekawie wygląda.
    DeskProto też jest interesujący, dzieki za info, zerkne sobie w ich umiejętności.
    cambam za bardzo 4 osi nie ogarnia. A tu moze cos ciekawego będzie :)

    > U mnie przy zamkniętych kształtach G41/42 działają perfekcyjnie (od
    > momentu gdy zrozumiałem o co w nich chodzi). Nie ma do czego się
    > przyczepić. Tak jak pisałem - G42 nawet modyfikuje ścieżkę narzędzia nie
    > tylko o przesunięcie o promień, ale i kształt ścieżki jest inny by
    > zapewnić docelowy kształt płytki.

    OK. Czyli mamy dalej jakiś problem z tym czy zamykamy dyskusję?