  • 41. Data: 2013-02-14 08:13:15
    Temat: Re: Cejrowski - Bezpłatne parkowanie w miastach
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2013-02-14 00:04, John Kołalsky pisze:

    > To trzeba wolnego miejsca a nie rotacji.

    Wolnego miejsca więcej nie ma. Po prostu nie ma. Co zrobić, żeby więcej
    ludzi mogło zaparkować na tym samym miejscu? Można zmniejszyć samochody,
    wybudować piętrowy parking, albo ludzie muszą parkować samochody na
    zmianę. Czyli rotacja. Jak wymusić rotację? Wprowadzając opłaty.

    > Raczej odwrotnie, ale generalnie nie da się powiedzieć by ktoś był
    > ważniejszy.

    Urzędnicy pracują na rzecz petentów. Sprzedawcy sprzedają kupującym.
    Nauczyciele uczą dzieci. Itd. Jeśli tych drugich nie ma - znikają ci
    pierwsi.
    W większości przypadków jeśli w okolicy sklepu nie będzie miejsca do
    zaparkowania, to ilość klientów dramatycznie spadnie.

    > Bo tak się organizuje urzędy. Każdy ma, kwestia jak daleko.

    Chyba żyjemy w równoległych rzeczywistościach...

    > To musicie to zmienić. Rotacja nie pomoże.

    Otóż właśnie pomaga. Bo miejsca postojowe w okolicy urzędu nie są
    zawalone samochodami pracowników od 0800 do 1600, tylko stają tam
    petenci na czas załatwienia sprawy. I aż trudno mi uwierzyć, że tego nie
    rozumiesz, ale to jest tak, jak z kolejką do okienka w tym urzędzie:
    urzędnik [miejsce postojowe] jeden [jedno], a obsłuży [posłuży jako
    miejsce do zaparkowania] dla kilkunastu osób [samochodów] dziennie.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 42. Data: 2013-02-14 08:15:38
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2013-02-13 23:40, szufla pisze:

    > post wyzej.

    Nie widzę wśród twoich postów wyjaśnienia, w jaki sposób po
    zlikwidowaniu płatnego parkowania nagle twój kolega znajduje miejsce do
    parkowania.

    Pozdr,

  • 43. Data: 2013-02-14 08:25:13
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-14 07:45, J.F. pisze:

    > Biurowiec tez jest drogi, widac pracuja w nim ludzie ktorzy dobrze
    > zarabiaja :-)

    ROTFL - wiesz, te 7-8 stówek miesięcznie to nawet 'bogatym' piechotą
    nie chodzi.

    > Zreszta biurowiec duzy, a parking maly, na pewno czesc pracownikow lepiej
    > zarabia - i teraz sie oburzaja na wysokie oplaty ... ale placa :-)

    Nie, nie płacą - kombinują jak tu zaparkować na tzw. krzywy ryj
    (oczywiście nie wszyscy). Stąd np. w Galerii Mokotów wprowadzono
    monitoring i brak opłat dla klientów do chyba 2 godzin. No, ale
    w Polsce jak komuś każą płacić za parkowanie czy zajmowanie miejsca
    na czyimś prywatnym terenie, to zaraz krzyki, piski i wrzaski.

  • 44. Data: 2013-02-14 08:46:01
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Nie widzę wśród twoich postów wyjaśnienia, w jaki sposób po zlikwidowaniu płatnego
    > parkowania nagle twój kolega znajduje miejsce do parkowania.

    Czytaj do skutku.

    sz.

  • 45. Data: 2013-02-14 08:57:13
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-13 23:39, szufla pisze:

    > Jak jest dla ciebie dobra to korzystaj i sie nie pchaj.

    Jak trzeba to korzystam. Zresztą jest po to by z niej korzystać.

    > Jak widac na ulicach ludzie maja inne zdanie.

    Jak widać to niektórzy mają ochotę wjechać samochodem do sypialni
    i to za darmo.

    > Obecnie: "Rejon obowiązywania abonamentu określa się przez podanie do 8
    > numerów najbliższych parkomatów "

    No i? Chętnych na te miejsca jest sporo więcej. Jak chce mieć gwarancję
    miejsca to niech sobie gdzieś wynajmie. Fakt, trochę kosztuje.

    > Wez sie ogarnij, wiesz kto to jest filozof ?

    Wg jakiej definicji?

    > Brawo.

    ROTFL - widzę, że truizmy traktujesz jak prawdę objawioną.

    > Nie jest wygodnie autobusem z wozkiem i dziecmi.

    Nie? Zdziwiłbyś się. Może być wygodnie, komfortowo i zabawnie. Wiesz
    ile wtedy widać?

    > Wygodnie jest samochodem.
    > Ten wydatek moze byc dla jednych zaden, dla innych znaczny, zwlaszcza,
    > ze oplaty zaraz pojda w gore.

    Mam banana na twarzy - na samochód stać, na paliwo stać, a na
    zaparkowanie za parę groszy już nie? No, ale chociaż ponarzekać można.

    > Tak poprawilaby,

    Tak, rezygnacja by poprawiła :)

    > nawet wystarczyloby znacznie powiekszyc strefe w
    > ramach abonamentu i wtedy szukac miejsca dalej.
    > Wlasnie o to mieszkancy maja pretensje.

    No to trzeba o to powalczyć gdzie trzeba, czyli u władz miasta,
    dzielnicy. Sami ich wybieramy :)

    > Mieszkalem w scislym centrum na
    > Marszalkowskiej 22lata, wiec mi tu nie pier...

    ROTFL - mieszkałem, pracowałem. Bazując na Twojej retoryce
    - możesz sobie pier... do woli.

    > To, ze chce tam mieszkac, a powodow jest kilka to nie znaczy, ze miasto
    > poprzez debilne przepisy probuje utrudnic mu posiadanie auta.

    Mieszkaj sobie gdzie chcesz, ale miej świadomość, że nikt nie musi ci
    zapewnić miejsca do parkowania. Liczba ich jest ograniczona, a
    posiadanie samochodu niestety generuje pewne konsekwencje - nie zawsze
    to sama przyjemność. Nikt nie utrudnia posiadania :) To konsekwencje
    zamieszkania w takim miejscu.

    > Tak wiec ojojoj, znowu pierdolisz jak potluczony, nic sienie zmienilo.

    W przeciwieństwie do Ciebie dawno wyrosłem z roszczeniowego podejścia
    do życia. Zacznij korzystać z KM w DC a zobaczysz ile problemów
    odpadnie. Nie żebym polecał całkowitą rezygnację z samochodu...

  • 46. Data: 2013-02-14 09:57:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "frank drebin" napisał w wiadomości grup

    > odróżniam, co nie zmienia faktu, że reportaż to nie może być fantazja

    Te linki co podałeś odnoszą się do polityki .

    > sorry, tez mogę podać nazwy pająków większych od człowieka z wymysloną
    > przeze mnie nazwą.
    > Uwierz mi, coś takiego jak wąż goniący za ofiarą to wujek gugle musiałby
    > odnotować, nawet jakbyś morse'm wpisał nazwę w wyszukiwarce.

    Może tak, może nie. Google pewnie nie ma pojęcia o wielu plemionach które
    Cejrowski odwiedzał, więc może też nie znać wszystkich węży tym bardziej
    jeśli to ma być jedyny wyjątek żyjący gdzieś na końcu świata, w niedostępnej
    dżungli.

    Biorąc pod uwagę moje własne doświadczenie z google prędzej zaufałbym
    Cejrowskiemu :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 47. Data: 2013-02-14 10:27:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości

    >ROTFL - wiesz, te 7-8 stówek miesięcznie to nawet 'bogatym' piechotą
    >nie chodzi.

    Za malo zarabiasz i dorabiasz ideologie :-)

> [...]
    >w Polsce jak komuś każą płacić za parkowanie czy zajmowanie miejsca
    >na czyimś prywatnym terenie, to zaraz krzyki, piski i wrzaski.

    No wiesz, jest we wroclawiu, a moze nalezaloby napisac byl, taki plac
    Borna.
    Duzy kawal wybrukowanego placu. W zasadzie juz poza scislym centrum,
    ale 800m od ratusza w linii prostej, pod jakims oddzialem
    Uniwersytetu.

    Na placu byl parking. No ale wladze miasta sprzedaly. Mial powstac
    wspanialy budynek, nabywca zaplacil za plac 18 mln.
    Ale budynku jakos postawic nie chcial, postawil ... parking strzezony.

    No i czy zainteresowani nie powinni sie krzyczec, piszczec i wrzesczec
    ?

    Obok ratusza jest plac (Solny). Dookola niego droga. Przy drodze
    miejsca parkingowe. Platne. z reguly zajete. W tym 4 koperty dla
    inwalidow.
    Wladze miasta dwa boki zamknely. Bo tam stana ogrodki piwne. Lato sie
    skonczylo, ogrodki znikly, ale zamkniecie planowane na lata.
    A mieszkancy ... sa przeciez tramwaje.

    Inwalidzi jakos nie protestuja ze przy okazji im dwa miejsca
    zlikwidowali - czyzby byly niepotrzebne ?

    I jedyne za co moge pochwalic wladze, to ze godzina kosztuje 3zl czy
    nawet wiecej, ale pierwsze 20 minut tylko 50 gr.

    Z parkomatami to zreszta osobny temat - kiedys byly bilety.
    Dystrybucje przejeli jacys obnosni.
    No ale przy okazji troche pilnowali, miejsca oczywiscie niestrzezone,
    ale ktos jednak patrzyl.
    No ale ma byc nowoczesnie - miasto oglosilo przetarg na parkomaty.
    Stanely. Podobno zabieraly wiecej niz wczesniej ci ludzie brali.

    Po paru latach nastapila wymiana parkomatow - stare byly dobre, ale
    termin sie skonczyl, trzeba bylo nowy przetarg, nowa firma, nowe
    urzadzenia ...

    J.

  • 48. Data: 2013-02-14 10:45:11
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > https://www.youtube.com/watch?v=pYyCDR_5tGQ
    > W skrócie: parkingi w miastach nie powinny być płatne, bo opłaty
    > wprowadzono po to, aby było gdzie zaparkować, a nie ma. Ergo - chodzi
    > tylko o nabijanie kasy "im".
    > Noszszsz....
    > Kolejny, po Lisie, Max Kolonko i innych, co to ma prostą receptę na życie
    > i w czasie poniżej minuty wyłoży ją gawiedzi na wideoblogu. A gawiedź
    > przyklaskuje, bo przecież chodzi o nabijanie kasy "im".

    Popierajcie nadal kradzież naszych pieniędzy a niedługo będziemy płacili
    nawet za to, że oddychamy. Rzeczywiście urzędasom tak jak politykom,
    drogówce i innym łupieżcom chodzi o nasze dobro czyli ile pieniędzy da się
    jeszcze z nas wydusić i wziąć dla siebie. Jak urzędasy nie będą wyciągać od
    nas pieniędzy to ich zwolnią. A wy dalej wierzcie antyjanosikom, którzy
    zabierają nam i dają sobie, tak jak robionym codziennie politycznym
    sondażom.
    neelix

  • 49. Data: 2013-02-14 11:00:20
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Cejrowski jest znanym wkurwiaczem. Do dziś tylko nie wiem czy on tak
    > umyślnie czy raczej z głupoty.

    Najważniejsze, że ma rację. W cenie jakiegokolwiek towaru jest z 80% różnych
    podatków i opłat. Mało jeszcze płacimy za samo to że żyjemy? Opłata za
    postój to bezczelne złodziejstwo! W takiej DC zamiast stadionu narodowego,
    ktory generuje milionowe straty trzeba było wybudować ludziom wielki
    parking. Nie sprzedawać też miejsc pod kolejny zachodni smarket, bo nam
    potrzeba fabryk a nie obcych cwaniaczków transferujących pieniądze do innych
    krajów.

    neelix

  • 50. Data: 2013-02-14 11:19:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości
    >Najważniejsze, że ma rację. W cenie jakiegokolwiek towaru jest z 80%
    >różnych podatków i opłat.

    No nie, do tego chyba jeszcze nie doszlismy :-)

    >Mało jeszcze płacimy za samo to że żyjemy?

    To tylko turysci w niektorych gminach :-)

    >Opłata za postój to bezczelne złodziejstwo! W takiej DC zamiast
    >stadionu narodowego, ktory generuje milionowe straty trzeba było
    >wybudować ludziom wielki parking.

    Mozna, ale za co wybudowac ? Za pieniadze z podatkow ?
    Pieniadze co prawda byly, ale akurat w tym przypadku caly kraj sie
    zlozyl :-)
    Co nie zmienia istoty pytania - opodatkowac ludzi chcesz, zeby im
    wybudowac parking ?
    A moze odwrotnie, tu jest miasto, tu sie placi, a komu sie nie podoba
    to niech wraca na swoja wies :-)

    Owszem, pol stadionu mozna bylo zburzyc, na placu parking zrobic, a na
    drugiej polowie nadal targowisko :-)
    Tylko ze jeden parking sprawy nie rozwiazuje - potrzebnych jest duzo
    mniejszych.

    >Nie sprzedawać też miejsc pod kolejny zachodni smarket, bo nam
    >potrzeba fabryk a nie obcych cwaniaczków transferujących pieniądze do
    >innych krajów.

    Ale te obce cwaniaki nie sa takie glupie - nie zbuduja fabryki w
    centrum miasta.

    J.