  • Data: 2017-11-23 18:10:19
    Temat: Re: Centra Futura - czy cos innego?
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-23 o 11:47, Marek Panek pisze:

    > Niejako przy okazji interesuje mnie pokrewny problem. Dlaczego
    > akumulatoy montowane w nowych samochodach żyją znacznie dłużej. Dwa
    > przykłady z mojej praktyki: - Citroen 1.6 - 7lat; Renault też 1.6
    > -uwaga! aż 11lat. Okres pracy odczytany przy pomocy daty produkcji z

    Bo Automotiv rządzi się swoimi prawami i odpadu produkcyjnego nie
    pozwoli sobie wsadzić do auta.

    Renault Megane - 10 lat co tam było, potem Centra zwykła 2 lata auto
    sprzedane więc nie wiem jak dalej.

    Varta Silver (zdaje się) w Alfie 156 2.4JTD - 9 lat, potem Centra Futura
    i po 2 tygodniach złom. Zanim po użerałem się że sklep mi chłam totalny
    sprzedał to jeździłem 11 letnim Boschem z jakiegoś też oryginalnie
    wytarganego benzyniaka, o pojemności w okolicy 44Ah i z 2.4JTD zimą (!)
    dawał rady, a Fiutura nie. Stąd mam uraz do Futury straszny i w ogóle
    obsługi sklepowej w zakresie reklamowania akumulatorów. Cuda mi gość
    podpinał aby tylko cokolwiek znaleźć.

    Avensis T25, 7 lat i wymieniłem Panasonica na Vartę Silver ze sklepu
    i... po 3 latach umarła. Kupiłem w markecie najtańszy aku i na razie 2
    lata nie całe.

    Tak szczerze... to zamiast kupować towar nowy na półki sklepowe, może
    lepiej jest kupić akumulator używany, ale oryginalny wsadzony do auta
    przez producenta, bo został najprawdopodobniej wyprodukowany z pełną
    rygorystyką parametrów w przeciwieństwie do chłamu aftermarket?

    --
    Irokez