  • 1. Data: 2017-11-22 19:45:46
    Temat: Centra Futura - czy cos innego?
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Potrzebuję ok. 72 Ah, Futura (3 lata gwarancji) za ok. 310 zł czy coś innego w nie
    wyższej cenie?
    Centra Plus czwartej zimy już nie uciągnie (IMHO słabo, ale to ponoć półka niżej, a
    cena 4 lata temu była niewiele niższa od dzisiejszej Futury).

  • 2. Data: 2017-11-22 20:12:59
    Temat: Re: Centra Futura - czy cos innego?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 22 Nov 2017 19:45:46 +0100, w <ov4gje$6p2$1@node2.news.atman.pl>, ń
    <ń@ń.ń> napisał(-a):

> [...]
    > Centra Plus czwartej zimy już nie uciągnie (IMHO słabo, ale to ponoć półka niżej, a
    cena 4 lata temu była niewiele niższa od dzisiejszej Futury).

    Mój regenerowany złomiasty aku kupiony na szybko za kilkadziesiąt zł (może
    100zł) uciągnął 7 sezonów. Co wy robicie z tymi aku?

  • 3. Data: 2017-11-22 20:39:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trzeba zadac dwa pytania. Co robia? Czego nie robia?. Nie przykrecaja do karoserii bo
    im sie nie chce. Uwierzyli w brednie o koniecznosci doladowania akumulatora z
    prostownika. I doladowuja z prostownika jaki dziadek kiedys zrobil. Byl tu taki co
    podpieral sie informacjami z ksiazki napisanej 60 lat temu.

  • 4. Data: 2017-11-22 20:40:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    ń<ń@ń.ń> napisał(-a):

    >Mój regenerowany złomiasty aku kupiony na szybko za kilkadziesiąt zł
    >(może
    >100zł) uciągnął 7 sezonów. Co wy robicie z tymi aku?

    No wlasnie - jak akumulator czwartej zimy nie uciagnie, to
    zasadniczo - nigdy wiecej tej firmy :)

    Jesli jednak auto stoi nie jezdzone po pol roku, to sie nie ma co
    dziwic.

    IMO - czesto tez ludzie naprawiaja auto przez wymiane akumulatora, gdy
    przyczyna lezy w alternatorze - jedna spalona dioda i laduje, ale
    slabo. A akumulator cierpi.

    Czasem lezy w rozruszniku (slynne tulejki), no ale o tym sie kierowca
    dowie szybko, bo nowy akumulator nie pomoze :-)

    Ale zaciekawil mnie ten Twoj regenerowany - kto ci to zrobil tak
    dobrze ?
    Kiedys to robiono, ale od dawna nie widzialem ... taniej zrobic nowy ?
    :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-11-23 08:48:46
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Ale zaciekawil mnie ten Twoj regenerowany - kto ci to zrobil tak
    > dobrze ?
    > Kiedys to robiono, ale od dawna nie widzialem ... taniej zrobic nowy ? :-)
    >
    > J.

    Moj noname (niby zrobiony przez Boscha) kupiony 7,5 roku temu wlasnie daje
    oznaki przedśmiertne. Na przymrozku kilka dni temu ledwo uruchomił samochód
    za drugą próbą. Trzeciej już by chyba nie uciągnął. Właśnie go regeneruję
    zgodnie z tym co można znalezc w internecie. Dam znać w przyszłym tygodniu
    jak poszło :P

    Pzdr

  • 6. Data: 2017-11-23 10:11:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 22 Nov 2017 20:40:49 +0100, w <5a15d2c2$0$658$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ale zaciekawil mnie ten Twoj regenerowany - kto ci to zrobil tak
    > dobrze ?
    > Kiedys to robiono, ale od dawna nie widzialem ... taniej zrobic nowy ?
    > :-)

    Kupiony na Długiej we Wrocławiu - taki sklepik przy Odrze z nowymi i
    regenerowanymi aku. Bobix.

  • 7. Data: 2017-11-23 10:39:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    prostownika. I doladowuja z prostownika jaki dziadek kiedys zrobil. Byl tu taki co
    podpieral sie informacjami z ksiazki napisanej 60 lat temu.

    Albo zwyczajnie rzadko jeżdżą. Aku ujeżdżany codziennie jak silnik dość
    szybko załapuje wytrzymuje długo. Jak ma ktoś diesla z CR któremu
    cieknie pompa wtryskowa to chechłać musi dłużej i takiemu aku starcza na
    dużo krócej:)
    + wszelkiego rodzaju badziewia podłączone do instalacji drenujące aku.
    W jednym używanym samochodzie (po zakupie) miałem problem szybko
    drenowanego akumulatora - po 2-3 dniach stania nie nadawał się do
    uruchomienia samochodu. Okazało się winne chińskie radio podłączone do
    stałego +12 a nie stacyjki przez co żarł 'nastandbaju' wystarczająco
    dużo prądu by zakatować każdy akumulator.

  • 8. Data: 2017-11-23 11:21:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Kupiony na Długiej we Wrocławiu - taki sklepik przy Odrze z nowymi i
    >regenerowanymi aku. Bobix.

    Kojarze ich reklamy ... ale nadal jestem troche zdziwiony.

    Za PRL regenerowalo sie ponoc tak, ze wstawiali nowe plyty.
    De facto nowy akumulator w starej skrzynce.

    Jak skrzynki potanialy, to przestalo byc oplacalne.

    Ciekawe, co oni robia ... boje sie troche, ze biora jakies starocie,
    laduja, a wytrzyma potem nie wiadomo ile - od miesiaca do 10 lat :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-11-23 11:47:39
    Od: Marek Panek <m...@g...com>

    On 2017-11-22 19:45, ń wrote:
> [...]
    > Centra Plus czwartej zimy już nie uciągnie (IMHO słabo, ale to ponoć półka niżej, a
    cena 4 lata temu była niewiele niższa od dzisiejszej Futury).

    Niejako przy okazji interesuje mnie pokrewny problem. Dlaczego
    akumulatoy montowane w nowych samochodach żyją znacznie dłużej. Dwa
    przykłady z mojej praktyki: - Citroen 1.6 - 7lat; Renault też 1.6
    -uwaga! aż 11lat. Okres pracy odczytany przy pomocy daty produkcji z
    akumulatora. Dla ścisłości wspomnę czasy "maluchów", gdzie osiągnięcie
    4-letniego okresu pracy aku wymagało "chuchania i dmuchania".To nie
    tylko moje odczucia, ale i innych moich kolegów z różnymi wozidłami.
    Czyżby znowu jakiś spisek? ;-)

    pzdrw
    M.P.

  • 10. Data: 2017-11-23 11:51:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > 4-letniego okresu pracy aku wymagało "chuchania i dmuchania".To nie
    > tylko moje odczucia, ale i innych moich kolegów z różnymi wozidłami.

    Podejrzewam że: nie stały w magazynie tygodniami (niedoładowanie) tylko
    od razu na linię montażową z bieżących dostaw. Cały czas pracowały ze
    świeżym szybko zapalającym silnikiem, czystymi nieutlenionymi
    połączeniami elektrycznymi, świeżym alternatorem i równie świeżym
    rozrusznikiem.