    From: kosmos <a...@u...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cesja odszkodowania
    Date: Mon, 20 Oct 2014 08:42:05 +0200

    W dniu 2014-10-17 o 18:13, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ofertę czy "reklamówkę"?
    > Przypomnę, że umowa składa się z oferty i jej przyjęcia, więc przy
    > typowym "wzorcu umowy" ofertą jest de facto treść umowy (do której
    > najwyżej negocjuje się jakieś poprawki)
    > Znaczy dziwi mnie, że treścią tej oferty się nie pochwaliłeś ;)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Hmm, nie bardzo rozumiem - chodzi Ci o podanie kwoty, jaką mi
    zaproponowano? Niespecjalnie chcę to robić publicznie, tym bardziej, że
    chyba nie ma to znaczenia dla tematu jako takiego. W mojej ocenie jest
    to około 30% kwoty, którą "zaoszczędził" na mnie ubezpieczyciel (czyli
    "do wzięcia" zostało jeszcze dwa razy tyle albo więcej).
    Czy może chodzi o samą definicję "umowy"? Bo jeśli o to, to przyznaję,
    że pewnie nie do końca jestem w tej materii dobry i mogę niektórych
    określeń używać w rozumieniu potocznym (a przynajmniej swoim ;-)
    Dostałem konkretną ofertę od firmy, do której przesłałem kosztorys
    (stworzony na zlecenie ubezpieczyciela, na podstawie którego wypłacono
    mi kwotę bezsporną).
    Wzór umowy cesji dostałem (na moje oko umowa jest dość ogólnikowa, ale
    to chyba dla mnie nie stanowi zagrożenia?), docelową umowę dostanę jak
    wyrażę zainteresowanie ich (odkupującego) propozycją i prześlę pozostałe
    dokumenty.