  • 61. Data: 2017-08-31 11:39:43
    Temat: Re: Chińczycy mnie rozwalili...
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 29.08.2017 o 19:41, JaNus pisze:

    > Socjaldemokracja to prawie taki sam socjalizm, jak sowietyzm, tyle, że
    > nie rozstrzeliwują, ani do łagrów nie zsyłają. Ale gospodarczo, to coraz
    > bardziej dąży (na dłuższą metę) to totalnej, centralnie sterowanej
    > gospodarki. A że socjalizm, to odrzucenie osiągnięć kilku tysiącleci
    > rozwoju cywilizacji zachodniej,

    W tym także niewolnictwa. Nie wiem czy to takie wielkie osiągniecie.
    Wśród tych osiągnięć była też demokracja rzymska, w której obywatele
    rzymscy byli na utrzymaniu państwa. Czyżby socjalizm? A potem mieliśmy
    feudalizm, który w wykonaniu u nas praktycznie przerodził się w
    niewolnictwo. A na zachodzie z kolei zarazili się zgubnym dla
    cywilizacji europejskim oświeceniem prowadzącym do wyartykułowania praw
    człowieka.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 62. Data: 2017-08-31 11:52:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-30 o 22:07, slawek pisze:

    > Ale czy to legalne w taniej opcji?
    >
    > Cynowanie z Pb, niezgodne z RoHS, nie wolno wozić/sprzedawać do UE. Chyba.
    Toby musieli pozamykać wszystkie sklepy eletroniczne w Polsce i europie
    które cynę
    PbSn sprzedają.
    Poza tym elektronikę przemysłową i medyczną nawet należy taką cyną lutować.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 63. Data: 2017-08-31 12:08:13
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Aug 2017 11:27:37 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > o sr 1mm, taka też Castorama sprzedaje.

    Bo to do małych rynien jest.

    > Rohs dotyczy wprowadzania na rynek
    > a nie importu w innyn celu.

    Czytałem przepisy, sprzedaż or oddanie w użytkowanie. Nie jest nic w
    temacie firma czy osoba fizyczna, ile egzemplarzy. Czyli jeżeli np.
    zrobisz radyjko detektorowe sztuk jedna i dasz je bratu na urodziny
    to też. (Osobna sprawa czy ktoś nadaje AM)

    Można byłoby twierdzić, że PCB to wyrób kolekcjonerski itd. Albo że
    jest to część pluszowego misia lub drukarki offsetowej. Ale to jest
    nieetyczne, podobnie jak kratki w autach, żarówki wstrząsoodporne
    itd.

    Ciekawe też czy PCB (gołe) to "urządzenie elektroniczne"?!

    Strach się bać, bo RoHS wchodzi do rozruszników serca.

  • 64. Data: 2017-08-31 12:12:02
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Aug 2017 11:52:41 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Poza tym elektronikę przemysłową i medyczną

    Jakiś link?

  • 65. Data: 2017-08-31 12:20:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-31 o 12:12, slawek pisze:

    > Jakiś link?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/RoHS
    grupy produktowe, podpunkt 8 i 9 a i jeszcze 6.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 66. Data: 2017-08-31 14:43:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Aug 2017 11:34:38 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale to juz moze byc zagrozone kara ... 2 lata czy mniej ?

    Za co? Nikt żadnego urządzenia nie sprzedaje.

    --
    Marek

  • 67. Data: 2017-08-31 14:44:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Aug 2017 12:08:13 +0200, slawek <f...@f...com> wrote:
    > Bo to do małych rynien jest.

    Bzdury opowiadasz.

    --
    Marek

  • 68. Data: 2017-08-31 16:07:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 31.08.2017 o 10:07, Marek pisze:

    > W tej kwocie jest już transport czy to tylko koszt samych płytek?

    W tej kwocie jest głównie transport :)
    Bo cena samych PCB to 5USD. A pozostałe 23.16 to kurier.
    I teraz, skoro dostałem zniżkę 5USD, to znaczy, że PCB dostałem gratis a
    zapłaciłem tylko za kuriera.

    Śmieszne :)

    A co do tych kodów, to niestety nic na tym papierze (nota księgowa) nie
    ma. Jest tylko "należności celne wg. dokumentu zgłoszenia numer..."

  • 69. Data: 2017-08-31 16:09:08
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Aug 2017 12:20:58 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > grupy produktowe, podpunkt 8 i 9 a i jeszcze 6.

    Tak, ale jest już RoHS 2.

    Medyczne itp. też.

  • 70. Data: 2017-08-31 16:10:40
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale czy to legalne w taniej opcji?
    >
    > Cynowanie z Pb, niezgodne z RoHS, nie wolno wozić/sprzedawać do UE. Chyba.
    > A z bezołowiowym jest od razu znacznie drożej.

    Ale przypominam ci, że nie wszystko musi być bezołowiowe.
    Są urządzenia wyłączone z tego. I to nie tylko lotnicze czy tam okrętowe.

    Nie wiem jak w tym roku, ale jeszcze do niedawna np. określone układy
    sterowania mogły być robione ołowiowo.