  • 31. Data: 2011-01-25 15:47:01
    Temat: Re: Chinskie ceny wci?ż budz? mój podziw...
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    news:ckrtj6df3qauf964rhki9pij3gv60m5l7i@4ax.com...

    > Tylko czy od handlu wewnetrznego narod sie bogaci ?

    Oczywiście.
    Wkładasz w wyrób swoją pracę i za nią bierzesz dodatkowe
    pieniądze. Od tych pieniędzy płacisz podatek. Zarobiłeś
    Ty i Twoje państwo, a klient ma upragnioną rzecz lub usługę.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 32. Data: 2011-01-25 15:57:39
    Od: "gri" <s...@a...er>

    > A co bedzie jak wszystkie fabryki w kraju przerobia na sklepy ? :-)

    Przecież produkcja wielu rzeczy przeniosła się do Azji.
    Europa udziela licencji, certyfikatów, i innego urzędniczego dobra.
    Usługi muszą być realizowane lokalnie.
    Co będzie dalej? Wojna? Znowu bankierzy będą zacierać ręce?

  • 33. Data: 2011-01-25 15:58:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2011 16:47:01 +0100, Krzysztof Tabaczyński wrote:

> [...]
    >Ty i Twoje państwo, a klient ma upragnioną rzecz lub usługę.

    A co bedzie jak wszystkie fabryki w kraju przerobia na sklepy ? :-)

    J.

  • 34. Data: 2011-01-25 16:34:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2011 16:57:39 +0100, gri wrote:

    >Przecież produkcja wielu rzeczy przeniosła się do Azji.
    >Europa udziela licencji,

    To jest OK, jedni mysla, inni robia, wszyscy pracuja.

    Tylko ze to sie wkrotce skonczy i to chyba nawet bardzo wkrotce :-)

    >certyfikatów, i innego urzędniczego dobra.

    A za to Europejczyk jest oczywiscie wysoce wdzieczny :-)

    >Usługi muszą być realizowane lokalnie.

    Z tym ze tu podobnie jak z handlem - uslugi wewnetrzne czy
    eksportowe ?

    >Co będzie dalej? Wojna? Znowu bankierzy będą zacierać ręce?

    Na szczescie to zajmuje troche czasu, wiec jest mozliwosc pokojowych
    rozwiazan. Stopniowo sie okaze ze to my jestesmy tania sila robocza
    :-)

    J.

  • 35. Data: 2011-01-25 16:37:41
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    J.F. napisał(a) :

    > pilnowanie e-maila tez kosztuje, adresowanie kosztuje, dowoz kosztuje,
    > stanie na poczcie kosztuje - i temu wszystkiemu nie mowimy nie.
    >
    > Tylko ze wiemy ze te dodatkowe materialy nie sa na tyle drogie zeby
    > kazda nastepna sztuka kosztowala az 5 zl drozej. Moze 50 gr.

    To jeszcze mało. Natrafiłem na sprzedawcę zegarków ręcznych, co za
    każdy następny zegareczek kazał sobie doliczyć... 13 zł do paczki.

    > Po prostu ten sprzedawca przerzuca czesc ceny w koszty wysylki.
    > A to nie jest uczciwe dla klienta. Chocby w przypadku reklamacji.

    Nie tylko nieuczciwe, ale i zabronione przez regulamin.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 36. Data: 2011-01-25 16:43:20
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Tylko czy od handlu wewnetrznego narod sie bogaci ?

    Naród bogaci się dzięki pracy. Handel powoduje tylko optymalizację
    rozłożenia dóbr: coś czego nie potrzebuję mogę wymienić na coś, czego
    potrzebuję.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 37. Data: 2011-01-25 16:44:05
    Temat: Re: Chinskie ceny wciąż budzą mój podziw...
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-01-24 22:58, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > A ja mam taką zagadkę:
    > http://allegro.pl/miernik-multimetr-iglowy-elekrtoni
    ki-cyfrowy-i1408705663.html

    Na podstawie mojego własnego doświadczenia odradzam zakupy w takich
    firmach. To są semi-oszuści co zresztą widać po ilości negatywnych
    komentarzy. Wiadomo, towar jest tandetny ale do jakiejś jednorazowej
    robótki pewnie wystarczy. W każdym bądź razie chodzi o to, że można po
    prostu nie dostać tego za co się zapłaciło. Nieświadomy o co chodzi, w
    lutym ubiegłego roku kupiłem w tego typu firmie zaciskarkę RJ45 & Co za
    7,99zł :-) i dostałem ją po ~2 miesiącach od wpłacenia kasy. Oczywiście
    w wyniku kilku moich interwencji ponieważ postawiłem sobie za punkt
    honoru załatwienie tej sprawy. :-) Sprawa ruszyła gdy postraszyłem ich
    zamiarem założenia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa i co
    szczerze miałem zamiar uczynić. :-) Za zaliczeniem pocztowym też lepiej
    nie zamawiać ponieważ może przyjść za pół roku - np. ja dostałem od nich
    kolejną zaciskarkę jakieś 2 miesiące po tym gdy przysłali mi pierwszą. :-)

  • 38. Data: 2011-01-25 16:45:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2011 17:37:41 +0100, Zbynek Ltd. wrote:

    >To jeszcze mało. Natrafiłem na sprzedawcę zegarków ręcznych, co za
    >każdy następny zegareczek kazał sobie doliczyć... 13 zł do paczki.

    Zalezy jakie, bo jestem w stanie sobie wyobrazic ze paczka wartosciowa
    kosztuje 13zl od sztuki. A moga byc tez takie po 5 zl sztuka.
    Za zegarek.

    J.

  • 39. Data: 2011-01-25 17:05:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

    > Kupiłem w zeszłym roku "Lucky Strike" za 8$ i Wranglery za 10$. Oba w
    > Walmart (+7.75% VAT)

    No to lepszy jesteś :-) Ja takich tanich nie widziałem.

    > A tak apropos do Pszemola: dostałeś maila z linkami?

    A'propos czego ten mail bo nie pamiętam gdzie mam szukać :-)

  • 40. Data: 2011-01-25 17:34:05
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :

    > Zalezy jakie, bo jestem w stanie sobie wyobrazic ze paczka wartosciowa
    > kosztuje 13zl od sztuki. A moga byc tez takie po 5 zl sztuka.
    > Za zegarek.

    To były zegarki po kilkadziesiąt zł.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3