  • Data: 2015-08-30 23:08:36
    Temat: Re: Chińskie podróbki samochodów
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    news:1934fahex3c52$.ldoi1062ejd6.dlg@40tude.net...

    > No kombinuj, kombinuj - bo jesteś całkiem blisko :)
    > Co różni Kubę od Norwegii? Bo na pewno nie socjaliści.

    Kuba i Szwecja to dwa zupełnie inne ustroje gospodarcze i polityczne.
    Mylisz państwo demokratyczne, kapitalistyczne z silnie
    rozwiniętą i sprawnie funkcjonującą pomocą socjalną i państwo
    komunistyczne z gospodarką centralnie planowaną... Demagogia?

    > Prawo dotyczy całego społeczeństwa i nie powinno w imię walki z jakimś
    > niewielkim marginesem (dodajmy że niezbyt uciążliwym), uniemożliwić czy
    > utrudnić życia całej reszcie.
    > To jest właśnie ta cienka granica między mądrym prawem, a kretyńskim.

    Płacenie łapówek za podbicie pieczątki w dowodzie rejestracyjnym
    to nie margines - to nagminna w Polsce rutyna. Niestety.

    > Brak korupcjogenności to oczywiście dobra cecha prawa,
    > ale niekoniecznie priorytet.
    > Korupcja to przestępstwo które należy po prostu ścigać, a nie
    > podporządkowywać prawo pod tym kątem, kosztem jego jakości.

    Jesteś idealistą. Komunizm też w teorii był dobry... i sprawiedliwy.
    Poczytaj o "game theory" - jak prawo nie ma wkomponowanych
    elementów antykorupcyjnych to zanim się zorientujesz będzie
    za późno.