    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Cięcie arkuszy laserem - jakie ogólne zasady wymiarowania?
    Date: Sat, 16 Dec 2023 10:29:39 +0100

    On 16/12/2023 03:02, Robert Wańkowski wrote:
    > Nie sądzę, aby firma, która wycina w stali miała na stanie sklejkę.
    > Jak na próbę, to wytnij od razu w stali, ale coś mniejszego.

    To będa rózne firmy.

    > Ale chyba nie o laser chodzi, dla frezów to się stosuje te sztuczki, acz
    > można frezem okrągłym zrobić ostry narożnik 100% 90°.

    Laser. Mam tutaj stalowa rame, wycieta laserem. narozniki otworów są
    wlasnie tak "nadgryzione" aby otwór mógł pomieścić idealny prostokąt.
    Widze, że w pliku dwg jest to zrobione ręcznie.

    > Ja ryzuję tak jak ć w rzeczywistości. Jedynie jak coś ma w coś wchodzić
    > (jak puzzle) to odejmuję 0,1 mm na stronę.

    To jest takie puzzle 3D.

    Przyklad: https://www.thingiverse.com/thing:2736479

    Mma tą ramę. A teraz, wiedząc że to naprawde solidny kawał stali, bardzo
    stabilny, chce sobie zrobić troche inną.

    > W laserze nic nie dodajesz do konturu, będzie tak jak narysujesz.

    To nie jest dobrze, laser ma przekrój okragły a ja chce w ten otwór
    wsadzic prostokąt ;)