    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Cięcie arkuszy laserem - jakie ogólne zasady wymiarowania?
    Date: Sat, 16 Dec 2023 12:01:06 +0100

    W dniu 16.12.2023 o 10:29, heby pisze:

    > To będa rózne firmy.

    > Laser. Mam tutaj stalowa rame, wycieta laserem. narozniki otworów są
    > wlasnie tak "nadgryzione" aby otwór mógł pomieścić idealny prostokąt.
    > Widze, że w pliku dwg jest to zrobione ręcznie.

    Może zależy od jakości lasera? Nie mierzyłem, ale rzaz po laserze ma 0,1
    mm, którym mi wycinają.

    > To jest takie puzzle 3D.
    >
    > Przyklad: https://www.thingiverse.com/thing:2736479
    >
    > Mma tą ramę. A teraz, wiedząc że to naprawde solidny kawał stali, bardzo
    > stabilny, chce sobie zrobić troche inną.

    Mam kilka rzeczy w rej technologi zrobionych. Nie tak skomplikowane i
    nigdzie nie było problemu z narożnikami. Luz po 0,1 mm i składało się
    jak klocki.
    Jakoś nie widzę potrzeby robienia prototypu ze sklejki, skoro i tak
    pewnie rysujesz w 3D.

    > To nie jest dobrze, laser ma przekrój okragły a ja chce w ten otwór
    > wsadzic prostokąt ;)

    Jak pisałem wyżej, ten przekrój ma fi 0,1-0,2 mm. To promień w narożniku
    będzie pomijalny.

    Robert