  • Data: 2012-07-26 01:19:02
    Temat: Re: Ciekawostka/?miesznostka
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 25.07.2012 Shrek <u...@d...invalid> napisał/a:

    > "o to kiedy i gdzie wolno wyprzedzać, ze szczególnym
    > uwzględnieniem wyprzedzania z prawej oraz na zakręcie."
    >
    > Dlatego?

    Dla mnie w kontekście całego wątku znaczyło to "wyprzedzania z prawej
    oraz wyprzedzania na zakręcie". Może za bardzo to uprościłem przy
    pisaniu.

    > NIe, pisałeś o szczególnym uwzględnieniu zakrętu, co ma się nijak do
    > prostej drogi.

    J.w.

    > A na prostej drodze można praktycznie zawsze, kiedy dozwolone jest
    > wyprzedzanie z lewej, czyli na zasadach ogólnych. Dwukierunkową jezdnię
    > z dwoma pasami w każdą stronę, poza zabudowanym można na siłę szukać,
    > ale ja nie mam czasu na pierdoły. Może ty dasz przykład takiego
    > przypadku?

    Jakbym znał to bym podał :) To co powyżej napisałeś sam pisałem tutaj
    kilka lat temu. A problem właściwy jest taki, że większość kierowców nie
    wie, że z prawej można wyprzedzać. Więc np. nie patrzą w lusterka przy
    zmianie pasa...

    > Poza tym egzotycznym przypadkiem, nie ma znaczenia z prawej
    > czy lewej (jeśli oczywiście są dwa pasy, inaczej dyskusja staje się
    > bezprzedmiotowa;).

    Wystarczy, że wyprzedzany sygnalizuje zamiar skrętu i już strona ma
    znaczenie ;-p

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski