    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Cieknie!
    Date: Thu, 06 Sep 2018 07:22:55 GMT

    On 2018-09-06, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > Widocznie nie umiem tego robić, bo przez kilkanaście lat montażu kotłów
    > gazowych oraz instalacji CO (własna DG), a wcześniej jako automatyk
    > utrzymania ruchu w dużym zakładzie jeszcze nie zdołałem opanować tej
    > jakże prostej, a zarazem przekraczającej moje umiejętności technologii.

    Nie mnie amatorowi-teoretykowi Cię oceniać, ale jak to jest, że tym
    amatorom-teoretykom to działa? Jakoś dziwnie tak ... eee trochę głupio
    czy jak?

    > Śmieszy mnie pieprzenie teoretyków o wyższości czegoś, co wszyscy
    > praktycy uważają za gówno.

    To może jako amator teoretyk podpowiem: pies nie jest pogrzebany w
    materiale podłoża a w czystości/chropowatości złączki/gwintu. To moze
    być stal, mosiądz, nowy, stary, nie robi, ma być w miarę czysto i w
    miarę równo. Bez rdzy, gruzu jakiegoś. Teflon ma swoje ograniczenia, a w
    tym konkretnym przypadku płyniecia. Tam gdzie wciśnie się pasta czy
    tawot, teflon juz niekoniecznie. A jak jest czysto, bez luźnych
    kawałków, chamskich wżerów to teflon sprawdza się spokojnie.

    > Nie piszę tego jako teoretyk, ale z taśmami teflonowymi miałem bardzo
    > dużo do czynienia od końca lat 80-tych zeszłego stulecia w automatyce
    > przemysłowej, gdzie uszczelniało się pneumatyczne układy pomiarowe oraz
    > tzw. "impulsy" czyli obwody doprowadzające media do przetworników (woda,
    > gazy, powietrze). W przypadku pary przegrzanej w ogóle nie używało się
    > uszczelnień, bo cała instalacja była spawana, a zawory i złączki do
    > przetworników uszczelniane na stożek.

    Moze wtedy taśmy były inne? No co ja Ci poradze, że mi nie cieknie?
    Typowe domowe uszczelnianie w obrębie baterii, przejściówek,
    rozgałeźników, zaworków, podłączenia jakiś ogrzewaczy przepływowych. Nic
    super przemysłowego niewatpliwie.

    --
    Marcin