  • Data: 2018-03-11 04:10:37
    Temat: Re: Cienizna Zachodu
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 11 marca 2018 03:38:18 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Tez tak to widzę.

    > Owszem, jedyne co zadziwia, to że stało się to przy tylu objekcjach.
    > Musiało się wielu bardzo opłacać przy całej ich krótkowzroczności.

    > Na stal to powinny być cła, ale przemysł stoczniowy to chyba rozłożyły
    > ich stocznie, więc i pewnie też robocizna? Nie chce mi się guglać, kto
    > jest tu potentatem? Korea Płd. zdaje się jest/była, Hyundai, Samsung nie
    > mają czasem stoczniowych korzeni?

    Owszem, cztery największe na świecie stocznie są w Korei, ale one się wygrubasiły na
    rządowym wsparciu, kosztem ogromnego marnotrawstwa publicznego grosza. Czyli im
    większe urosną, tym bardziej hamują krajową gospodarkę. Jakość stali z koreańskiej
    narodowej huty jest dziadowska, bo może taka być. Nikt nie zakwestionuje materiału od
    jedynego dostawcy. Owszem, Korea zbudowała całkiem niezłą gospodarkę umiejętnie
    dokarmiając czebole jako koła zamachowe, ale teraz jest pora zmienić ten model
    (właściwie to 15 lat temu była), a nikt nie ma pomysłu jak to zrobić. Kolejne rządy,
    smarowane kasą pod stołem, włożyły wiele wysiłku żeby zbudować system którego przez
    wiele lat nie da się rozwalić.