  • Data: 2018-03-11 03:38:17
    Temat: Re: Cienizna Zachodu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-03-10, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > No bo temat jest wielowarstwowy. Według mnie Zachód popełnił grzech
    > pierworodny, kiedy zamiast ich zagłodzić, handlował z nimi w
    > najlepsze i wyhodował sobie duży problem. Cała reszta to już tylko

    Tez tak to widzę.

    > skutki, które się nawartwiają już bez naszej kontroli. Najpierw
    > rżnęli nasze osiągnięcia, sprzedawali nam szajs, potem namówili nas
    > żeby u nich stawiać fabryki produktów wysokiej technologii, potem
    > żeby przenieść tam centra technologiczne, potem żeby uczyć ich
    > studentów na naszych uniwersytetach, to jest ciągły proces
    > dobrowolnego uzależniania się naszego świata od krwawego reżymu w
    > naiwnej wierze że dobrze się to dla nas skończy.

    Owszem, jedyne co zadziwia, to że stało się to przy tylu objekcjach.
    Musiało się wielu bardzo opłacać przy całej ich krótkowzroczności.

    > W podstawowych materiałach nas też rozłożyli. Może i to prawda, że
    > każdy głupi potrafi walcować stal, ale tak tanio jak oni- nikt. I
    > nagle się okazało że europejskie stocznie (a wraz z nimi cały kawał
    > gospodarki) szlag trafił. Kto szybko dał radę przestawić się na
    > jakieś specjalistyczne rzeczy, jak okręty podwodne, czy platformy
    > wydobywcze, ten jeszcze jakoś żyje, ale to jest nisza, a był gruby
    > przemysł.

    Na stal to powinny być cła, ale przemysł stoczniowy to chyba rozłożyły
    ich stocznie, więc i pewnie też robocizna? Nie chce mi się guglać, kto
    jest tu potentatem? Korea Płd. zdaje się jest/była, Hyundai, Samsung nie
    mają czasem stoczniowych korzeni?

    --
    Marcin