  • 1. Data: 2013-01-20 17:02:32
    Temat: Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    W poprzednim watku o wyborze duzego, rodzinnego kombi do 25 tys. padla
    propozycja - Citroen C5.

    Calkiem mi sie podoba i powaznie sie zastanawiam, czy to nie najlepsza
    opcja. Zastanawia mnie tylko, jaki jest w tej chwili koszt serwisowania
    (poza ASO!) zawieszenia hydropneumatycznego.

    Sam wynalazek znam i cenie, bo 15 lat temu jezdzilem XM-em. Wtedy nie byla
    to tania zabawa. Jak jest dzis, czy ktos zna przykladowe ceny, np.
    regeneracja pompy, naprawa/wymiana zaworow, przewodow LHM, silownikow kół?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2013-01-20 17:34:13
    Temat: Re: Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-01-20 17:02, Maciek pisze:

> [...]
    > (poza ASO!) zawieszenia hydropneumatycznego.
    >
    > Sam wynalazek znam i cenie, bo 15 lat temu jezdzilem XM-em. Wtedy nie byla

    XM to najgorszy możliwy przykład

    Jak jest dzis, czy ktos zna przykladowe ceny, np.
    > regeneracja pompy, naprawa/wymiana zaworow, przewodow LHM, silownikow kół?

    hydraulika w c5 się nie psuje
    a nawet jeżeli to ceny części z łatwością znajdziesz na alle.

  • 3. Data: 2013-01-20 18:00:04
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jan 2013 17:34:13 +0100, nazgul napisał(a):

    > a nawet jeżeli to ceny części z łatwością znajdziesz na alle.

    Znajde, ale koszt serwisowania to nie tylko czesci. Pod domem moge naprawic
    Zuka, ale nie wspolczesna cytryne ;)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2013-01-20 19:05:55
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-01-20 18:00, Maciek pisze:

    > Znajde, ale koszt serwisowania to nie tylko czesci. Pod domem moge naprawic
    > Zuka, ale nie wspolczesna cytryne ;)

    a tam
    nie przesadzywuj
    jak wiesz jak to różnicy nie ma.
    ale fakt
    zależy skąd jesteś
    w małym mieście, możesz nie znaleźć odważnego mechanika który ośmieli
    się dotknąć rurki do hydrauliki.
    plus jest taki ze jak hydraulika nawali (a w c5 nie nawala)
    to i tak masz hamulce i wspomaganie.

  • 5. Data: 2013-01-20 19:20:44
    Od: "Szymon Machel" <s...@g...com>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > hydraulika w c5 się nie psuje
    > a nawet jeżeli to ceny części z łatwością znajdziesz na alle.

    Znajomego C5 było bardzo dobre. Do 250000 km.
    Potem się rozsypało. Wszystko się psuje. Hydraulika w C5 również.

    Szymon

  • 6. Data: 2013-01-20 19:29:43
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-01-20 19:20, Szymon Machel pisze:
    > U?ytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Znajomego C5 by?o bardzo dobre. Do 250000 km.
    > Potem sie rozsypa?o. Wszystko sie psuje. Hydraulika w C5 równie?.

    tak wszystko się psuje
    tylko zależy jak często
    trzeba znaleźć jakąs bazę

    jeżeli bazą będzie hydraulika XM lub np xantii
    to hydraulika w C5 się nie psuje

    pozostałe elementy w c5 psują się bardziej.
    wiec hydrauliczność c5, nie powinna w tym wypadku być czynnikiem "przeciw"

  • 7. Data: 2013-01-20 20:56:03
    Od: "Szymon Machel" <s...@g...com>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > tak wszystko się psuje
    > tylko zależy jak często
    > trzeba znaleźć jakąs bazę

    Bazę mam dość prostą :-)
    Kolegi Octavia ma przebieg 440000 km. Używa jej teraz jego
    córka. Z tego ponad 200000 km przejechała jako taryfa po Krakowie
    (Octavia nie córka).
    Żadnych poważniejszych napraw nie było.
    Oczywiście wyśmiewany TDI 90 konny.
    Wystarczy baza?

    Szymon

  • 8. Data: 2013-01-20 21:03:22
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-01-20 20:56, Szymon Machel pisze:
    > Kolegi Octavia ma przebieg 440000 km. U?ywa jej teraz jego
    > c?rka. Z tego ponad 200000 km przejecha?a jako taryfa po Krakowie
    > (Octavia nie c?rka).
    > ?adnych powa?niejszych napraw nie by?o.
    > Oczywi?cie wy?miewany TDI 90 konny.
    > Wystarczy baza?

    Kolega mojego szwagra ma 30letnią taczkę na działce, dziś wozi nią
    kompost. Żadnych usterek nie było, nawet opona jest oryginalna.

    Pozdr.

  • 9. Data: 2013-01-20 21:04:06
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jan 2013 19:29:43 +0100, nazgul napisał(a):

    > jeżeli bazą będzie hydraulika XM lub np xantii
    > to hydraulika w C5 się nie psuje

    W moim XM-ie tez sie nie psula :)

    A co sie psuje w C5 - masz jakies doswiadczenia wlasne? Bo w sieci pisza,
    ze glownie elektronika. Natomiast malo jest o silnikach hdi i benzynie 1.8
    i 2.0.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 10. Data: 2013-01-20 21:24:10
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jan 2013 21:03:22 +0100, DoQ napisał(a):

    > Kolega mojego szwagra ma 30letnią taczkę na działce, dziś wozi nią
    > kompost. Żadnych usterek nie było, nawet opona jest oryginalna.

    Jakby ja kiedys chcial sprzedac, to daj cynk na grupe.

    PS. Taczka w ocynku czy w lakierze? :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał