  • Data: 2019-10-02 00:57:28
    Temat: Re: Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?
    Od: Netx <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy już ktoś namierzył pliki zapisywane przez
    > W10 podczas rzekomej bezczynności W10?...
    > Jeśli namierzył -- czy chce podzielić się tą wiedzą?...
    >
    > Co wywalić na RAMdysk, by odciążyć zapis na HDD lub SSD?

    Ja już w zasadzie porzuciłem śledztwo w tym temacie. Ale jak wynika z
    porównania przyrostu TBW przez ostatni miesiąc i podzielenie przez "czas
    pracy dysku [h] - w/g Crystal Disk Info": u mnie średnio pisze 0.8GB/h.
    Jednak komputer pozostaje często włączony i bezczynny.

    Właśnie przed chwilą włączyłem z ciekawości Firefoxa, poprzeglądałem
    trochę www - przez *kilka minut* i "Process Explorer" pokazuje że
    FireFox ma "I/O Write Bytes"=173MB (po kilku minutach). Pytanie czy to
    "I/O Write Bytes" to zapis na dysk czy wysyłanie danych siecią. Bo jeśli
    to zapis na dysk to następnym krokiem byłby eksperyment: zostawienie na
    np 2h komputera bez obciążenia FireFoxem i sprawdzenie czy TBW przyrosło
    o tyle co zwykle (u mnie 0.8-1.2GB/h).

    Trochę straciłem zapał do tego tematu ze względu na trudność
    identyfikacji winowajcy.