  • 21. Data: 2019-05-19 22:24:32
    Temat: Re: Co jest grane z telewizja naziemna?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> napisał(a):
    > Pewna niewielka zaleglosc mam. Tak czulem ze w ramach ostrzezenia
    > przycieli mi pasmo. Ciekawe przy jakiej zaleglosci odlaczaja.

    Ciekawe jak komuś odłączą DVB-T :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 22. Data: 2019-05-19 23:16:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 May 2019 22:24:32 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Ciekawe jak komuś odłączą DVB-T :)

    Tak samo jak satke czy kablowke.

    Tzn nie przewiduje sie, ale mechanizm jest gotowy i czeka ...
    tylko kto by ich ogladal, gdyby musial zaplacic :-)

    J.

  • 23. Data: 2019-05-20 01:32:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 May 2019 17:13:03 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Jakosc obrazu bardzo czesto tak kiepska ze ciezko ogladac. I nie
    > chodzi o kwadratowanie. Trzy programy w HD. Jestem w stanie
    > zrozumiec ze jakies reportaze z terenu moga byc w gorszej jakosci.
    > Podobnie z materialami archiwalnymi itp. Ale zeby wiadomosci
    > nadawane z nowego super studia w ktorym 20 tysiecy zarowek i tysiac
    > mikrofonow byly w chujowej jakosci to juz lekka przesada. Do tego
    > te same wiadomosci w tvpinfo i na starej jedynce byly w roznej
    > jakosci to chyba przegiecie.

    Nawiasem mowiac - telewizja wlasnie pokazala jak dziala to nadawanie,
    i wspomnieli tam o dynamicznym przydziale pasma.

    No i ciekaw jestem - kodeki maja zmienne pasmo wyjsciowe, a dalej
    wierzymy w statystyke, czy kodeki dostaja jakas informacje, ze jest
    przeciazenie i same sie ograniczaja,
    czy multiplekser w razie potrzeby potrafi zmniejszyc pasmo juz
    zakodowanego kanalu ...

    J.

  • 24. Data: 2019-05-20 02:41:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak by nie tlumaczyli to jakosc jest w przedziale malo chujowa do bardzo chujowej.

  • 25. Data: 2019-05-20 10:39:49
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 19-05-2019 o 22:24, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Ciekawe jak komuś odłączą DVB-T :)

    Nie ma fal, nie ma fal ...

    yabba

  • 26. Data: 2019-05-20 10:44:48
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    mikrofonow byly w chujowej jakosci to juz lekka przesada. Do tego te same wiadomosci
    w tvpinfo i na starej jedynce byly w roznej jakosci to chyba przegiecie. Dekodera nie
    podejrzewam bo on cyfrowo obrabia i albo nic nie ma jak slaby sygnal, kwadratuje jak
    taki sobie. Twarze albo za zolte, za chwile za czerwowne. Bialy przepalony albo
    wszystko za ciemne. Brak szczegolow. A za chwile reklama prezykusiek, podpasek i
    pampersow dla pan co popuszczaja i obraz ostry jak zyletka ostrzona laserem, kolory
    jak z bajki. Na telewizorze, przy tym samym odbiorniku, roznice w jakosci do
    zaakceptowania. Ale przy projektorze masakra. Dla porownania filmy FHD z netu bez
    zadnych zastrzezen. Co jest grane?

    Ogólnie, są to niedoskonałości TV cyfrowej. Jeśli je rażąco widać, to
    może być kilka powodów:
    - najmniej prawdopodobne, to kiepskie źródło sygnału (kamera)
    - źle skonfigurowany koder H.264
    - źle przeprowadzone transkodowanie przy multipleksowaniu statystycznym
    kilku strumieni
    - ewentualnie złe transkodowanie obrazu z nowego studia (zapewne 8Mpx)
    do 2 Mpx (Full HD)

    yabba

  • 27. Data: 2019-05-20 11:31:20
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-19 o 19:12, r...@k...pl pisze:

    > O naiwności.
    > Internet zazwyczaj powiela te same informacje, ale często wcześniej.
    Ciekawe dlaczego Obama powiedział ze blogi są zagrożeniem demokracji? No
    i jak można powielić coś, co dopiero będzie objawione?
    Takie krótkie pytanie - która telewizja opublikowała informacje o
    tajnych negocjacjach MSZ z żydami w temacie 447 i przejęcia polskiego
    majątku? Która agencja informacyjna to podała? Gdzie są relacje z
    marszów, spotkań które nie pasują do oficjalnego przekazu (a przychodzi
    np. 20 tyś. ludzi albo więcej).
    Słyszałeś cokolwiek o kopalni Krupiński? Wiesz jakie tam przekręty się
    odwala?
    Morawiecki i spółka lansują się na zbawców Sląska, a niszczą górnictwo
    jak poprzednia ekipa. Jak mamy dojść do prawdy i zacząć robić coś z
    sensem, jeżeli w mediach panuje zmowa milczenia, a co gorsza większość
    jest ślepo zapatrzona w swoich politycznych idoli.

    > Chyba że jesteś fanem troll portali -- to faktycznie tylko net. W realu z nimi
    > kiepsko.
    Tak, i jestem jeszcze ruskim agentem. Proszę nie mylić onetów, wp i
    portalli parówkowych Lisa czy innych pisowskich szczujni z ludźmi którzy
    próbują coś zrobić dla Polski i Polaków i nie dopuścić do kompletnego
    upadku.
    Przy okazji sprawdź sobie misiu kto jest właścicielem TVN w który tak
    wierzysz. Komu posłużyła afera wafelkowa, reportaż o padniętych krowach
    (wejście USA na rynek mięsa), dlaczego temat pedofilii w KK został
    odpalony właśnie teraz? Kto broni TVN (taka jedna ruda z ambasady).

    Piotrek

  • 28. Data: 2019-05-20 11:32:27
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-05-20 o 01:32, J.F. pisze:

> [...]
    > przeciazenie i same sie ograniczaja,
    > czy multiplekser w razie potrzeby potrafi zmniejszyc pasmo juz

    Specjalnie do wiadomości przycinają pasmo strumienia wideo, a na
    uwolnionym paśmie leci przekaz podprogowy. Reklam nikt nie ogląda więc
    tam podprogowego nie ma (właściwie powinno być odwrotnie)

  • 29. Data: 2019-05-20 20:39:21
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako yabba <g...@g...com>
    w artykule <news:qbtpe2$b6h$1@node1.news.atman.pl> pisze:

> [...]
    > kilku strumieni
    > - ewentualnie złe transkodowanie obrazu z nowego studia (zapewne 8Mpx) do

    W przypadku TVP żaden z powyższych. Po prostu jest więcej strumieni niż
    przewidywał standard - są 3 strumienie HD i 4 strumienie SD (w tym jeden
    dublujący strumień HD z MUX-8), a powinno być 3*HD+2*SD. Nie pomagają nawet
    sztuczki w stylu emisji na TVP Historia i TVP Kultura starych nagrań z
    telekina w jakości ~480i zamiast dostępnych cyfrowych rekonstrucji czy
    nagrań z DVD.

    W tym samym czasie na 8 multipleksie TVP marnuje dwa strumienie SD na emisję
    plansz autopromocyjnych.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 30. Data: 2019-05-22 00:41:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

> [...]

    > majątku? Która agencja informacyjna to podała? Gdzie są relacje z
    > marszów, spotkań które nie pasują do oficjalnego przekazu (a przychodzi

    Troll detected.

    > (a przychodzi
    > np. 20 tyś. ludzi albo więcej).

    Skoro ostatnio w Wawie podobno było tylko 7 tys., a 20 tys. to w końcu 3x
    więcej... to gdzie ta demo była, że tak się pochowali :D

    > Morawiecki i spółka lansują się na zbawców Sląska, a niszczą górnictwo
    > jak poprzednia ekipa.

    Niszczą górnictwo? No wreszcie jakieś dobre słowo o tych patałachach :)

    > ludźmi którzy
    > próbują coś zrobić dla Polski i Polaków i nie dopuścić do kompletnego
    > upadku.

    Ahahaha.