    From: "Pitlab" <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co jest w środku chińskich akumulatorów?
    Date: Fri, 30 Nov 2012 11:46:57 +0100

    > Parę dni temu mój Smart 1000 pokazał, że trzeba wymienić akumulatory.
    > Dzisiaj przyszły nowe więc rozkręciłem sprzęt i aż się przestraszyłem.

    Podobnie miałem w zeszłym roku też SmartUPS 1000 i akumulatory CSB.
    Przez jakiś czas UPS dosyć mocno się grzał, ale zlekceważyłem to (więcej
    tego nie zrobię). Okazało sie że to ciepło wydzielało się w akumulatorach.
    Spuchły tak że miałem poważne problemy aby je wyjąć ze środka. Oba
    akumulatory zespawały się obudowamy tak że stanowią jedną bryłę ale się nie
    rozhermetyzowały.
    Po tych doświadczeniach nie czekam już aż UPS sam zasygnalizuje problem
    tylko raz na kilka miesiecy robię test wyciagając wtyczkęz gniazdka. Teraz
    właśnie piszę jadąc na samym UPS-e. Zwykle obciążony jednym komputerem i
    monotorem wytrzymuje ok pół godziny poracy. Obudowa jest lekko ciepła ale
    tylko w przedziale elektroniki. Tam gdzie są akumulatory jest zimna. Po 10
    minutach pracy z 5 stopniowej skali pojemności na LED zgasła jedna diodka
    czyli akumulator jest jeszcze zdrowy :-)

    > Już 6 godzin minęło od wymiany, a oba akumulatory są
    > dosyć mocno ciepłe. Coś się tam w środku gotuje. :-D
    Tak jak pisze Jarek - wewnętrzne zwarcie i to prąd zwarcia grzeje
    akumulator.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl