  • Data: 2009-01-10 13:52:10
    Temat: Re: Co myślicie o takim namiocie i lampach
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
    news:gk9hnb$349$1@inews.gazeta.pl...

    > Już jeden kolega to zrobił w tym wątku, mam Ci napisać tak samo?
    > Dokładnie tak jak tam - kolory robią się wysoce dziwne i nie sposób ich
    > skorygować.

    a może Ty nie masz żarówek halogenowych, tylko jakies inne, dziwne wynalazki?
    Bo z opisu lampy halogenowej wynika, że barwy sa ok:
    "Lampa halogenowa to rodzaj elektrycznego źródła światła. Jest to żarówka
    gazowana z żarnikiem wolframowym, wypełniona gazem szlachetnym z niewielką
    ilością halogenu (fluorowca, np. jodu), który regeneruje żarnik przeciwdziałając
    jego rozpylaniu, a tym samym ciemnieniu bańki od strony wewnętrznej. Zaletą lamp
    halogenowych są niewielkie rozmiary, ... oraz wysoki poziom wskaźnika oddawania
    barw. "

    Eksperymenty też wykazują, ze widmo jest ok:
    http://www.pl.euhou.net/index.php?option=com_content
    &task=view&id=132&Itemid=13