  • 21. Data: 2009-01-10 07:11:36
    Temat: Re: Co myślicie o takim namiocie i lampach
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > Mozesz to wytłumaczyć jakoś?

    Już jeden kolega to zrobił w tym wątku, mam Ci napisać tak samo?
    Dokładnie tak jak tam - kolory robią się wysoce dziwne i nie sposób ich
    skorygować.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 22. Data: 2009-01-10 13:52:10
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    > Już jeden kolega to zrobił w tym wątku, mam Ci napisać tak samo?
    > Dokładnie tak jak tam - kolory robią się wysoce dziwne i nie sposób ich
    > skorygować.

    a może Ty nie masz żarówek halogenowych, tylko jakies inne, dziwne wynalazki?
    Bo z opisu lampy halogenowej wynika, że barwy sa ok:
    "Lampa halogenowa to rodzaj elektrycznego źródła światła. Jest to żarówka
    gazowana z żarnikiem wolframowym, wypełniona gazem szlachetnym z niewielką
    ilością halogenu (fluorowca, np. jodu), który regeneruje żarnik przeciwdziałając
    jego rozpylaniu, a tym samym ciemnieniu bańki od strony wewnętrznej. Zaletą lamp
    halogenowych są niewielkie rozmiary, ... oraz wysoki poziom wskaźnika oddawania
    barw. "

    Eksperymenty też wykazują, ze widmo jest ok:
    http://www.pl.euhou.net/index.php?option=com_content
    &task=view&id=132&Itemid=13

  • 23. Data: 2009-01-10 19:03:08
    Od: hrabia Vader <n...@d...spamu>

    Adam wrote:
    > W sumie koszt około 500 zł

    Bogaty człowiek jesteś, skoro stać cię na takie wydatki ot tak sobie.

    Jeśli chodzi o stół bezcieniowy - przyglądnij się temu:
    http://www.pbase.com/wlhuber/light_box_light_tent

    Podstawowa zaleta - potrzebujesz większego - masz. Potrzebujesz
    mniejszego - masz. Co prawda nie jest "samorozkładający" ale za to córa
    (moja, bo nie wiem czy ty masz) może też się pobawić... :-)

    --
    hrabia Vader *** Jak znikał Hotel Rzeszów - http://hotel.rzeszow.net/
    *Ocalmy Pomnik* http://pomnik.rzeszow.net/petycja.php

  • 24. Data: 2009-01-10 19:05:14
    Od: hrabia Vader <n...@d...spamu>

    Adam wrote:
    > W sumie koszt około 500 zł

    Bogaty człowiek jesteś, skoro stać cię na takie wydatki ot tak sobie.

    Jeśli chodzi o namiot bezcieniowy - przyglądnij się temu:

  • 25. Data: 2009-01-10 19:15:33
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Robert pisze:
    > a może Ty nie masz żarówek halogenowych, tylko jakies inne, dziwne
    > wynalazki?

    Mam dokładnie to co w aukcji, nawet dokładnie tej firmy, z takimi
    wkładami i jest to z całą pewnością dziwnym wynalazkiem, który nadaje
    się na budowę, ale nie nadaje się zupełnie do fotografii.

> [...]
    > strony wewnętrznej. Zaletą lamp halogenowych są niewielkie rozmiary, ...
    > oraz wysoki poziom wskaźnika oddawania barw. "

    Tia, wikipedia :)
    Tyle, że jak pewnie wszystko - możesz sobie zrobić zarówno taką która
    sprawdzi się świetnie, jak i pewnie wiele tańszą, która będzie zupełnie
    do d... Tu jest właśnie taka jak na budowę.

    > Eksperymenty też wykazują, ze widmo jest ok:
    > http://www.pl.euhou.net/index.php?option=com_content
    &task=view&id=132&Itemid=13

    Tylko, że w tych eksperymentach nie ma tej dokładnie żarówki. Jest inna
    z lampki biurkowej, która rzeczywiście jest znacznie lepsza.

    Jak jesteś takim niedowiarkiem co do takiej lampy to wpadnij do mnie -
    dam Ci na dłużej ten mój halogen i sobie popróbujesz, ale z góry Ci mogę
    powiedzieć, że efekty są straszne i tylko stracisz czas.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 26. Data: 2009-01-10 21:32:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009, dominik wrote:

    > Tia, wikipedia :)
    > Tyle, że jak pewnie wszystko - możesz sobie zrobić zarówno taką która
    > sprawdzi się świetnie, jak i pewnie wiele tańszą, która będzie zupełnie do
    > d...

    Jak wyjaśnisz fakt oddawania innego niż "normalny" widma barw?
    Przy termicznie działającym źródle wcale nie jest to takie proste - acz
    się da, nie zaprzeczam, poszczególne części promieniujące muszą mieć
    wyraźnie różną temperaturę i *nie* zachowywać proporcji która by
    to skompensowała :)
    Ale żarnik... hm... chyba trudno tak zrobić?

    > Tu jest właśnie taka jak na budowę.

    Kiedy ja bym na budowę dał lampę sodową, a nie halogen, bo taniej ;)

    Ale mam inne pytanie: czy ten *odbłyśnik* aby nie barwi światła?
    Masz lampę błyskową, dającą się odpalić "nie na wprost", ale
    w bok na przykład?
    Spróbuj zrobić taki numer: najpierw zrób zdjęcie czegoś lampą
    odbijającą od białej (możliwie) kartki.
    A potem od tego odbłyśnika.
    Wcale bym się nie zdziwił, jakby wyszło inaczej :D
    BTW: sprzedawca pewnie niechcący napisał że odbłyśnik "obija"
    światło. Może to prawda? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2009-01-11 10:20:33
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

> [...]

    > na dłużej ten mój halogen i sobie popróbujesz, ale z góry Ci mogę powiedzieć,
    > że efekty są straszne i tylko stracisz czas.

    nie jestem niedowiarkiem, myśle tylko, że to co masz nie jest żarówką
    halogenową, podobnie jak żarówką nie jest żarówka energooszczędna ;-)

  • 28. Data: 2009-01-11 11:28:21
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Robert pisze:
    > nie jestem niedowiarkiem, myśle tylko, że to co masz nie jest żarówką
    > halogenową, podobnie jak żarówką nie jest żarówka energooszczędna ;-)

    Nie jestem od klasyfikacji, na opakowaniu jest napisane właśnie "lampa
    halogenowa". Żarniki są coś po 3,5zł z tego co pamiętam. Grzeje się to
    tak, że cokolwiek w odległości do 1m może spowodować pożar (i nawet są
    wielkie ostrzeżenia o tym). Tak jak więc wspominałem - świetnie nadaje
    się to to do prac budowlanych, oświetlania podwórka, ale nie do
    fotografii. Dodatkowo niemiłe jest to, że w miarę nagrzewania zmienia
    się temu temperatura barwowa.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 29. Data: 2009-01-11 12:03:05
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    dominik wrote:

> [...]
    > się to to do prac budowlanych, oświetlania podwórka, ale nie do
    > fotografii. Dodatkowo niemiłe jest to, że w miarę nagrzewania zmienia

    Zarówka halogenowa X Watowa oddaje w postaci ciepła praktycznie całe X Watów
    (niezależnie czy jest 3.5zł czy za 100zł). Dlatego śmiem twierdzić iż
    dowolne żarówki halogenowe o tej samej mocy, grzeją się identycznie. Nadal
    nie odpowiedziałeś jak żarówka halogenowa może mieć nieciągłe widmio.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 30. Data: 2009-01-11 13:04:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > Nadal nie odpowiedziałeś jak żarówka halogenowa może mieć nieciągłe widmio.

    Bo nie ma :)
    Jest tylko nieliniowa - dopieszcza dłuższe widmo, w szczególności
    podczerwone. Halogeny dedykowane fotografii są przewoltowane, więc mają
    większy udział widma w krótszych długościach fal i żyją krócej - poza
    tym idea pracy jest ta sama.
    W szczególności zasilanie halogenów budowlanych z autotransformatora
    podwyższającego napięcie może dać ten sam efekt.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl