  • 11. Data: 2009-04-29 14:43:13
    Temat: Re: Co? darmowego do stworzenia małego exe
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 29 Apr 2009 16:32:19 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:

    >TP generuje kod Win32?

    O gdzie on napial ze chce win32?...

    A.L.

  • 12. Data: 2009-04-29 14:51:39
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    A.L. <a...@a...com> napisał(a):
    > O gdzie on napial ze chce win32?...

    OK, nie musi być win32. Ale chce mieć ikonkę a tego TP tego nie umożliwia.
    Poza tym nie wiem po co mu polecać taki zabytek jak TP albo coś innego co
    generuje kod pod DOS czy nawet Win16.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2009-04-29 14:56:06
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 29 Apr 2009 16:51:39 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:

    >OK, nie musi być win32. Ale chce mieć ikonkę a tego TP tego nie umożliwia.
    >Poza tym nie wiem po co mu polecać taki zabytek jak TP albo coś innego co
    >generuje kod pod DOS czy nawet Win16.

    TP moze miec ikonke

    On chcial miec male exe. Co prawda TP nie generuje exe ale com, ale za
    to bardzo maly

    A.L.

  • 14. Data: 2009-04-29 15:09:22
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    A.L. <a...@a...com> napisał(a):
    > TP moze miec ikonke
    > On chcial miec male exe. Co prawda TP nie generuje exe ale com, ale za
    > to bardzo maly
    > A.L.

    Czyli BuKoX dzięki TP nie dostanie ani exe ani ikonki w tym exe :)
    Ale ZTCP TP generuje exe, DOSowe ale exe.

  • 15. Data: 2009-04-29 18:56:05
    Od: Marcin Kwiatkowski <f...@l...bielsko.pl>

    On 2009-04-29, Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli BuKoX dzięki TP nie dostanie ani exe ani ikonki w tym exe :)
    > Ale ZTCP TP generuje exe, DOSowe ale exe.

    Bez przesady. Turbo Pascal generuje exe. Borland (Turbo też? nie wiem)
    Pascal 7 potrafi generować kod dla Win16 (OWL). Był też Turbo Pascal
    for Windows. Ale to cały czas 16-bitowa historia. Kontynuacja w postaci
    delphi generuje raczej sporo nadmiarowego kodu (w przypadku małych
    aplikacji - ale - who cares przy dzisiejszych pojemnościach RAM).
    Generalnie dla malutkich rozmiarowo aplikacji (programików raczej)
    to nie tędy droga. Raczej C i WinAPI.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Kwiatkowski

  • 16. Data: 2009-05-03 19:35:04
    Temat: Re: Coś darmowego do stworzenia małego exe
    Od: BuKoX <b...@g...pl>

    BuKoX pisze:

    > Czy znacie jakieś darmowe środowisko bądź sam kompilator (nieważne jaki
    > język) który stworzy mi jak najmniejsze pliki wykonywalne exe. Program
    > wynikowy ma jedynie uruchamiać inną aplikację z własnymi oraz
    > przekazanymi z wiersza poleceń parametrami. Ma mieć też możliwość
    > dodania własnej ikony i opisu pliku. Coś takiego w TurboDelphi zajmuje
    > prawie 300 kb mimo obciętych bibliotek dlatego szukam czegoś innego.

    Bardzo dziękuję wszystkim za konkretne i rzeczowe odpowiedzi. Pozytywne
    wrażenie zrobił na mnie masm i kol tak że użyję któregoś z tych rozwiązań.

    pozdrawiam...

    --
    __ __
    |__\\ | || |_// / \\ \_// http://bukox.pl | http://bukox.net

  • 17. Data: 2009-05-06 19:57:34
    Od: Piotr Kulinski <p...@w...pl>

    Fri, 24 Apr 2009 10:29:35 +0200, na pl.comp.programming, BuKoX napisał(a):

> [...]
    > dodania własnej ikony i opisu pliku. Coś takiego w TurboDelphi zajmuje
    > prawie 300 kb mimo obciętych bibliotek dlatego szukam czegoś innego.

    jeśli to ma być tak proste jak mówisz, to zapisz to w najzwyklejszym pliku
    .bat, zassij z sieci darmowy konwerter z .bat do .exe/.com i koniec,

    ... a najmniejszy program powinieneś napisać w assemblerze.

    --
    pozdrawiam, GG i SkyPe w X-nagłówku posta, e-mail: zmień wpw na wp
    piotr

  • 18. Data: 2009-05-08 05:16:58
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Piotr Kulinski pisze:

    > .... a najmniejszy program powinieneś napisać w assemblerze.

    Który i tam zajmie takie zasoby (ilość bloków w EXE, po załadowaniu w
    RAM itd) co najmniejszy program w C.

    Bezsens.
    Aha: "Czas spędzony na debugowaniu - bezcenne"

  • 19. Data: 2009-05-08 08:17:59
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

    > Który i tam zajmie takie zasoby (ilość bloków w EXE, po załadowaniu w
    > RAM itd) co najmniejszy program w C.
    Nieprawda. Nie będzie niektórych sekcji w pliku - nie będzie ich też w
    obrazie procesu. (Tak, to tylko pojedyncze kilobajty.)

    > Bezsens.
    > Aha: "Czas spędzony na debugowaniu - bezcenne"

    A jeżeli skorzysta z podanego przeze mnie przykładu to debugowanie
    ograniczy się do "czy napisałem dobrze parametry funkcji createprocess
    (z msdn)" - albo się uruchomi program albo nie jak nie to
    poprawiamy(zakładam jakąś umiejętność programowania).

    Michoo

  • 20. Data: 2009-05-08 11:13:45
    Od: Jakub Debski <d...@w...pl>

    Jacek Czerwinski wrote on 2009-05-08 :
    > Który i tam zajmie takie zasoby (ilość bloków w EXE, po załadowaniu w RAM
    > itd) co najmniejszy program w C.

    Nie do końca. Kompilatory trzymają się dokumentacji przy generowaniu
    plików PE.
    http://www.phreedom.org/solar/code/tinype/

    pozdrawiam,
    Jakub