  • Data: 2019-10-02 09:26:26
    Temat: Re: Coś dla wrażliwych na fale em
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-10-01 o 16:00, RadoslawF pisze:
> [...]
    tkowa-identyfikacja/

    > Nie mam kont w obu podanych bankach.
    > Więc spokojnie czekam na opis działanie tego w praktyce.
    > Ja przewiduje z tą metodą problemy ale poczekamy zobaczymy.

    Ja mam mBank, zapisałem się na testy tylko jak odkryłem, że Chrobi macza
    w tym palce. Pracowałem z nim dawno temu, jeśli nadal ma taki łeb jak
    kiedyś, to ma to szanse działać dobrze. Może agituję, bo znam gościa,
    ale jego pomysł z wyeliminowaniem białka w procesie bezpieczeństwa jest
    całkiem do rzeczy.

    dzieje-szybko-dostosowali-sie-do-zmian-w-logowaniu/

    > No ale te SMSy to wynik tej dyrektywy.  :-)

    Nie, PSD2 wymusza, żeby uwierzytelnienie było "silne", czyli co najmniej
    2 niezależne sposoby uwierzytelniania. Po taniości większość banków
    dorzuciła do loginu/hasła wymóg podania treści smsa. Dyrektywę spełnili,
    UE się nie doczepi, a jak widać powyżej, 4 dni i po "silnym" zabezpieczeniu.

    > Generalnie bezpieczeństwo w dużej mierze zależy od użyszkodnika.
    > Jak zainstalujesz pancerne drzwi z kilkoma patentowymi zamkami
    > a użytkownik zamków nie zamyka to czyja wina? Bo raczej nie drzwi.
    > Opisana w linku metoda to oszukiwanie użytkownika a nie
    > systemu bankowego.

    Masz racje, ale własnie o to chodzi, żeby zabezpieczyć ogół
    użytkowników, który zwykle nie zamyka pancernych drzwi, bo nie jest
    dobry tak w bezpieczeństwie jak Piotr Wyderski, który zaopatrzył się w
    youbikey.

    Sposób wymyślony przez Digital Fingerprints eliminuje białko, czyli
    słabości ludzkie.
    Nawet jak ktoś wyrwie ci kompa z reki, na którym jesteś zalogowany do
    banku, to po sposobie łażenia po tej stronie bankowej aplikacja jest w
    stanie wykminic, że to prawdopodobnie to nie ty. Chwilowo zablokuje
    dostęp, poprosi wtedy o smsa, próbkę krwi, nerkę, whatever. Ich algorytm
    ma za zadanie zapalić lampeczkę, że coś jest na rzeczy, to bank decyduje
    co z tą informacja zrobić dalej.

    --
    viktorius