    From: Dariusz Sznajder <d...@b...tu.kielce.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: "Czarne owce" hostingu... off topic
    Date: Thu, 3 Jun 2004 17:45:57 +0200

    W artykule <c9net9$ph$1@serwus.bnet.pl>
    Tristan Alder napisał(a):
    > Nie masz racji, niestety. Limitowanie danych to zabójstwo dla sieci. Poniżej
    > wyjaśnię.
    Gdybyś jeszcze wyjaśniał na temat płatnego hostingu, a nie darmowych
    stron i łącza w domu...

    > Tu po prostu doprowadzasz przykład do absurdu.
    Nie ja jeden :>

    > Onet czy Inne portale limitują dane. W związku z tym nierzadko na popularne
    > strony nie można się dostać i trzeba czekać (coś z miesiąc i nie ma
    > pewności czy znów nie zostanie to przekroczone). Jako klient stronki, wolę,
    Teraz z kolei Ty dajesz mało adekwatny - jeśli dobrze go rozumiem - przykład
    _bezpłatnych_ serwisów.

    > że ona mi się ładuje wolno, ale ładuje. A jeśli do tego coś ściągam z niej,
    > to już całkiem -- niech się ciągnie i 3 dni, ale dojdzie. Tyle z punktu
    Albo nie. To tylko kwestia popularności i jak Twój klient rozumie
    timeout.

    > Teraz z punktu widzenia usera, któremu pocięto dane. Otóż płacąc za pasmo
    Mówiliśmy o _hostingu_, nie o łączu w domu, czyba że coś przeoczyłem.

    > I nie można stosować tu Twojego porównania ,,powstamy Onet na 64kb i co,
    > będzie fajnie?''. Wiadomo, że każdym przypadku pewien transfer minimalny
    Gdzieś coś o Onecie pisałem? Masz brzydką tendencję do wkładania w
    czyjeś usta nie jego słów i udawania, że to cytat.

    > jest potrzebny, ale lepiej, żeby klienci przez cały miesiąc czekali po
    > kilka sekund dłużej na Wuwę, niż żeby tych po połowie miesiąca odstraszał
    Optymistycznie zakładając, że będą to sekundy.

    > napis ,,zapraszamy za miesiąc, ilość danych przekroczona''. O ile firma
    > jeszcze dopłaci, o tyle strony firmowe są najnudniejszą i najmniej
    > użyteczną częścią sieci.
    Mhm. I to ja daje absurdalne przykłady?

    Mam wrażenie, że gdzieś Ci umknoł mój ostatni akapit.
    To jest kwestia kalkulacji tego, kto za to płaci (w Twoich przykładach
    - kalkulacji _portali_) - co się bardziej opłaca.

    Dla firmy-klienta jest to kalkulacja taka:
    Wolniej, a stale (przy czym raczej będziemy mówic o ograniczeniach z góry
    niż o gwarancji). Z realną możliwością, że jak się stanie popularne,
    to równie szybko może przestać być, bo może być w praktyce tak samo
    nie dostępne jak po przekroczeniu limitu. A klient wcale nie musi lubić
    czekać.
    Szybciej, ale z ryzykiem ew. nadużyć, zmiennych kosztów, w skrajnym
    przypadku - wyłączenia serwisu.

    Nie twierdze, że zawsze opłaci się to drugie rozwiązanie.

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE