  • From: Neas <n...@u...neas.ws>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: "Czarne owce" hostingu... off topic
    Date: Sat, 05 Jun 2004 16:43:41 GMT
    <0t40bb2a0ei6580n3e8%sal@hell.hell.pl>
    <c9fuap$gjt$1@atlantis.news.tpi.pl>

    "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM> pisze:

    >Rozumiem, ale ty raczej nie jesteś zbyt lotny skoro nie potrafisz zrozumieć
    >podstawowych praw.
    >W sktócie przedstwię łopatologicznie i najprościej jak się da:
    >1. Świadczę usługi hosingowe. Mam np. łącze Polpak 2 Mbit, NIE PŁACĘ za
    >transfer a za pasmo, stałą kwotę.
    >2. Mam 50 klientów, czyli w moim rozumieniu każdy z nich ma pasmo ok
    >40kbit/s.
    >3. Przy pełnym obciążeniu wyciśnie dziennie ok 3 GB czyli miesięcznie ok 93
    >GB
    >w mojej gestii jest dobra konfiguracja serwerów.
> [...]

    Tak, oczywiście. Tyle tylko, że tych 50 klientów (nawet przy
    założeniu, że każdy płaci np. 500 zł rocznie) nie pozwoliłoby
    nawet na opłacenie tego Polpaku, nie mówiąc już o sprzęcie czy o
    jakimkolwiek zarobku.

    Jednym słowem -- w podanym przez Ciebie przypadku alternatywą
    byłoby np. pasmo 10kbps per user. A można to rozwiązać prościej
    i lepiej, miesięcznymi limitami transferu, dzięki temu strony
    będą otwierały się szybko, a nieliczni użytkownicy o
    niestandardowych (większych) wymaganiach dopłacą, albo pójdą sobie gdzie indziej.

    --
    Neas, <n...@u...neas.ws>, http://www.drzwi.org