  • 61. Data: 2004-06-04 07:23:45
    Temat: Re: "Czarne owce" hostingu... off topic
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>

    > Apropos. Czy to bbi.pl, którego adminem się określasz, stosuje
    > Twoje metody wyrównywania szans? Bo w ofercie nie ma ani słowa
    > na temat ograczeń pasma dla serwerów wirtualnych?

    a przepraszam a skąd ty wiesz czym ja administruje i w jakim zakresie?

  • 62. Data: 2004-06-04 07:25:24
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Fri, 4 Jun 2004 09:23:45 +0200, Marcin Kapski
    <a...@b...plNOSPAM> wrote:

    > a przepraszam a skąd ty wiesz czym ja administruje i w jakim zakresie?

    Bo jakoś nie przyszło mi do głowy, że pseudo ,,admin'' nadali Ci
    w przedszkolu.

    r (fut: poster)
    _____________
    robert rędziak jid:rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    tu kieruj swój spam (tylko spam): f...@s...plukwa.net

  • 63. Data: 2004-06-05 16:04:32
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    Slawek Kotynski <k...@b...z.adso.z.com.pl> pisze:

    >Limity w formie ilości transferu to IMHO *letka*paranoja*
    >(zawsze sobie myślę w takich razach, czy mam do czynienia
    >z gamoniami, czy z naciągaczami)

    Dlaczego?

    W ten sposób płacisz za tyle, ile wykorzystujesz. W tej chwili
    przestrzeń dyskowa jest relatywnie bardzo tania w kontekście
    objętości przeciętnych stron WWW, a łącza niekoniecznie, więc
    takie rozwiązanie wydaje się bardzo rozsądne.

    --
    Neas, <n...@u...neas.ws>, http://www.drzwi.org

  • 64. Data: 2004-06-05 16:06:46
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl> pisze:

    >No wlasnie, a on musi doplacac gdy do niego dzwonia :)

    Eh, żadna analogia. Firma hostingowa nie otrzymuje pieniędzy od
    osób oglądających strony które hostuje.

    --
    Neas, <n...@u...neas.ws>, http://www.drzwi.org

  • 65. Data: 2004-06-05 16:15:23
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM> pisze:

    >Osobiście zgadzam się że nie powinno byc limitów transferowych.
    >Powinni przydzielać pasmo. Jak będzie nagły za duży wzrost transferu, to
    >serwis się "przytka" i wówczas sam dopłaciłbym za pasmo, aby było lepiej.
    >Dla firm hostingowych, limity transferu są poprostu pierońsko opłacalne i
    >tyle, a przydizelanie pasma, pozbawiłoby ich parudziesięciu tysięcy
    >miesięcznie..

    Oblicz -- tak skalkulowany limit odpowiadający aktualnym
    limitom transferu musiałby być bardzo niski, więc strony otwierałyby
    się po prostu wolno.

    Np. miesięczy limit 10 GB z home.pl mógłby być wykorzystany (o
    ile się nie mylę) przy użyciu łącza o maksymalnej
    przepustowości 30 kbps.

    --
    Neas, <n...@u...neas.ws>, http://www.drzwi.org

  • 66. Data: 2004-06-05 16:29:58
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM> pisze:

    >Przecież 10 GB dla normalnego serwisu (dobrego) do nic strasznego. Na tym
    >polega ten biznes. Im więcej tym lepiej

    Ktokolwiek oferował usługi tego typu lub podobne wie, że
    zdarzają się użytkownicy, którzy są w stanie wykorzystać zasoby które
    wystarczyłyby dla np. 30 przeciętnych użytkowników. Skoro mają
    większe potrzeby, to powinni też więcej płacić.

    >Ileż było już listów że ten a ten ISP w "bloku" ma 20 klientów na SDI?
    >Zgodnie z twoim rozumowaniem to jest to całokwicie słuszne.
    >Jak mam 20 klientów i każdemu z nich przedstawiam umowę na 128 kbit z cirem
    >64 kbit, to raczej muszę mieć łącze minimum 1280 kbit.s bo nie dotrzymam
    >warunków umowy. A wg ciebie powinno się jeszcze dać ograniczenie transferu.
    >Tylko dlaczego ?

    Oczywiście tak nie jest. Sytuacja w której tych 20 klientów
    postanowiłoby jednocześnie wykorzystać cały swój CIR jest mało
    realna, dlatego nikt rozsądny nie kalkulowałby tego w ten sposób.
    Nie mówiąc już o tym, że w większości (jak sądzę) tego typu
    sici pojęcie CIR jest zupełnie nieznane, a mowa jest wyłącznie o

  • 67. Data: 2004-06-05 16:43:41
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

> [...]

    >2. Mam 50 klientów, czyli w moim rozumieniu każdy z nich ma pasmo ok
    >40kbit/s.
    >3. Przy pełnym obciążeniu wyciśnie dziennie ok 3 GB czyli miesięcznie ok 93
    >GB
    >w mojej gestii jest dobra konfiguracja serwerów.
    >A ty upierasz się że można w tej sprawie robić inaczej. Czyli do powyższej
    >konfiguracji dodać limit 5 GB na miesiąc (przykładowo), a za wiekszy
    >transfer pobierać opłaty. I ja w całym tym wątku podważam taką własnie
    >opcję. A ty mi ciągle z umową, i z tym że się nie znam. Jaka z tobą dyskusja

    Tak, oczywiście. Tyle tylko, że tych 50 klientów (nawet przy
    założeniu, że każdy płaci np. 500 zł rocznie) nie pozwoliłoby
    nawet na opłacenie tego Polpaku, nie mówiąc już o sprzęcie czy o
    jakimkolwiek zarobku.

    Jednym słowem -- w podanym przez Ciebie przypadku alternatywą
    byłoby np. pasmo 10kbps per user. A można to rozwiązać prościej
    i lepiej, miesięcznymi limitami transferu, dzięki temu strony
    będą otwierały się szybko, a nieliczni użytkownicy o
    niestandardowych (większych) wymaganiach dopłacą, albo pójdą sobie gdzie indziej.

    --
    Neas, <n...@u...neas.ws>, http://www.drzwi.org

  • 68. Data: 2004-06-05 16:59:30
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> pisze:

    >Zdecydowanie lepsze i teraz moje argumenta:

    (...)

    Zauważ, że te przykładowe 40 kbps można podzielić tylko do
    pewnego stopnia. Nie mówię już o tym, że oglądane strony z
    prędkością 40 kbps jest mało fajne, ale gdy postanowi obejrzeć ją np.
    30 osób jednocześnie, do efektem będzie w rzeczywistości blokada
    tej strony.

    --
    Neas, <n...@u...neas.ws>, http://www.drzwi.org

  • 69. Data: 2004-06-05 18:22:39
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Thu, 03 Jun 2004 17:08:22 +0200, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie masz racji, niestety. Limitowanie danych to zabójstwo dla sieci. Poniżej
    > wyjaśnię.

    Świnku, marudzisz.

    > Tu po prostu doprowadzasz przykład do absurdu.

    Nie, dlaczego? Dobry przykład. Pasmo tanie nie jest, a
    serwowanie stron WWW ma to do siebie, że ruch tam jest mocno
    zróżnicowany w czasie. Ile należałoby tego pasma kupić? I z
    jakimi gwarancjami? Bez overbookingu byłoby drogo. Z
    overbookingiem byłyby te same jazdy co z kupowaniem łącza w
    Polpaku -- ludzie kupują 2Mbit po to, żeby się dowiedzieć że
    często nie mają szans na te 2Mbit, bo to pasmo nie jest tylko
    dla nich, a o CIR-ze czy innym odpowiedniku zapomnieli lub ich
    nie stać.

    > Onet czy Inne portale limitują dane. W związku z tym nierzadko na popularne
    > strony nie można się dostać i trzeba czekać (coś z miesiąc i nie ma
    > pewności czy znów nie zostanie to przekroczone).

    Ależ przepraszam Cię bardzo. Onet czy ,,Inne portale'' sprzedają
    swe usługi w zamian za czytanie reklam. Czego się spodziewasz
    przy takiej cenie? 10GB transferu na miesiąc? Praktycznie za
    frajer? Czy Onet kupuje pasmo za frajer? Jak Ci zależy na
    dostępności, to kupujesz pakiet, który gwarantuje więcej niż 1GB
    ruchu na miesiąc.

    > Jako klient stronki, wolę,
    > że ona mi się ładuje wolno, ale ładuje.

    Jak wolno? 100kbps? 10kbps? 1kbps?

    > A jeśli do tego coś ściągam z niej,
    > to już całkiem -- niech się ciągnie i 3 dni, ale dojdzie.

    Tylko mi nie mów, że chcesz ściągać np. wiadomości ze świata
    trzy dni, ofertę na produkt X, rozkład jazdy pociągów czy
    rozpiskę tego, co grają dziś wieczorem w kinie przez trzy dni?
    Do czego Ci taka informacja? Ty piszesz o ściąganiu plików,
    póki co jednak większość WWW to strony o charakterze mniej lub
    bardziej informacyjnym. Na cholerę mi informacja, na którą muszę
    czekać godzinami i być może będzie już nieaktualna gdy się
    wreszcie do niej dorwę?

    > Tyle z punktu
    > widzenia klienta, który woli wolniej, ale bez hasełek ,,przyjdź za miesiąc,
    > limit wyczerpany''.

    Jeśli właścicielowi serwisu nie zależy na tym, żeby być
    dostępnym to tak jest. Jeśli zależy, to kupuje właściwy pakiet,
    lub wynajmuje serwer czy miejsce w szafie pod kolokację.

    > Teraz z punktu widzenia usera, któremu pocięto dane. Otóż płacąc za pasmo
    > mam stałą opłatę i sobie ją radośnie płacę i wiem ile.

    Przepraszam, czy za dostęp do cudzych stron płacisz?

    > Limitując pasmo, mogę sobie zapuścić ściąganie MDK, a jak się ściągnie, to
    > fedorę, a potem jeszcze Linux Edu CD. To nic, że będzie trwało tydzień. Ale
    > zassa się. Limutując dane, zaczynasz limitować dostęp nawet do poczty, do
    > dokumentacji, nawet do małych paczek.

    Świnku, czy my mówimy o limitach na łączach czy może o limitach
    w hostingu WWW?

    Zresztą... Marudzisz. Jak zwykle marudzisz. Jesteś niezmienny w
    swym pojmowaniu Internetu od lat. Tylko Internet się zmienia.
    Mam limit na swoim łączu. 18GB. Stoi na tym moja poczta, jakaś
    galeria ze zdjęciami dla znajomych i kilka różnych inszych
    pierdów. Codziennie loguję się na tę maszynę i dłubię sobie na
    niej zdalnie. Paru znajomych też ma swoje konta i z nich
    korzystają do poircowania czy innych wynalazków. Od czasu do
    czasu naściągam jakiś pakietów czy jakiś film. I jakoś te 18GB
    mi wystarcza. Tylko że ja się nie zajmuję backupowaniem
    Internetu.

    > Jedyną usługą, gdzie ważny jest transfer to WWW korporacji wystawione do
    > klientów. Tam faktycznie można ponieść stratę jak zniecierpliwiony klient
    > porzuci stronkę. Stąd ważne WWW stawia się tam, gdzie jest szybki transfer.

    A o czym my cały czas mówimy?

    > O ile firma
    > jeszcze dopłaci, o tyle strony firmowe są najnudniejszą i najmniej
    > użyteczną częścią sieci.

    Nie sądź wszystkich po sobie. Dla człowieka szukającego firmy,
    która np. wyprodukuje mu 10000 kołowrotków dla gryzoni, albo
    sprzeda łóżko z wibromasażem są bardzo użyteczne. Dla ludzi
    szukających nowych dostawców/kontrahentów/klientów są potrzebne
    i nie są nudne. Są narzędziem pracy zarówno dla ich właścicieli
    jak i odbiorców. Są źródłem informacji. O wiele lepszej niż
    większość stron typu ,,jestem Zenek, to jest moja strona, to
    jest moja dziewczyna, a to jest mój pies'' i o wiele bardziej
    zrozumiałej dla normalnego zjadacza chleba niż strony projektów
    programistycznych czy newsów z serwisów traktujących o
    OpenSource.

    r.

  • 70. Data: 2004-06-07 01:09:34
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>

> [...]
    > Nie mówiąc już o tym, że w większości (jak sądzę) tego typu
    > sici pojęcie CIR jest zupełnie nieznane, a mowa jest wyłącznie o

    Nie spotkałem się z firmą "blokową" która nie gwarantuej cira.
    a to że niektórzy liczą na "małorealny" scenariusz, to własnie jest problem
    polskiego internetu
    I wg. mnie problem polskiego internetu leży również w limitowaniu danych a
    nie pasma.