  • 251. Data: 2017-01-31 22:32:08
    Temat: Re: Czas na Windows 10
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Tak, moge postawić repo na githubie. Teraz zastanów sie dlaczego to nie ma sensu, i
    kto do kogo powinien mergowac zmiany.
    > Nikt, ale NIE MA TO SENSU jesli nie znajdzie się w mainstream.

    Nigdy nie wiadomo, który projekt albo który fork znajdzie się w
    mainstreamie, jak to nazywasz.

    Gdyby wszyscy wychodzili z takiego założenia, istniałaby jedna
    dystrybucja Linuxa, istniałby jeden język programowania i tak dalej.
    Nawet np. taki Guido van Rossum nie tworzyłby Pythona, gdyż z góry by
    zakładał, że nie wejdzie on do mainstreama.

    Właśnie całe piękno wolnego oprogramowania wynika z tego, że to sobie
    samo ewoluuje. I twoja poprawka może być tym genem, który utrwali się w
    kolejnych pokoleniach.

    > Tam chodziło o coś innego: nie kazdy chciał miec wszystko w mainstream.
    > Jądro do sterowania migającymi diodami nie musi mieć grsecurity.

    A może i null dereferencja nie ma znaczenia w programie do midi?

    Wiem, ma. Ale naprawdę można czasem wyluzować ;)

    L.

  • 252. Data: 2017-02-01 08:23:28
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 31 Jan 2017 19:28:32 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie. Chce żeby moja praca nie szla na marne. Tylko tyle i aż tyle.

    Jeżeli nie będziesz robić rzeczy tobie niepotrzebnych to twoja praca
    nie pójdzie na marne.

    Proste i logiczne.

  • 253. Data: 2017-02-01 10:35:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 stycznia 2017 23:34:11 UTC+1 użytkownik badworm napisał:

    > Fajny sprzęt tylko cena trochę zaporowa...

    Jest podobnych a tańszych sporo
    Zależy jakie kto ma potrzeby
    Najtańszy to chyba Kiano Intelect FHD
    Lenovo yoga tez w przystępnej cenie

  • 254. Data: 2017-02-01 11:23:52
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 31.01.2017 o 22:32 Luke <l...@l...net> pisze:

    > Nigdy nie wiadomo, który projekt albo który fork znajdzie się w
    > mainstreamie, jak to nazywasz.

    Ale on nie ma chyba ambicji tworzenia nowej dystrybucji Linuxa. Chciał
    tylko jedną rzecz poprawić.

    --
    SW3
    ----

  • 255. Data: 2017-02-04 06:45:13
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    slawek <f...@f...com> wrote:

    > Ciekawe jak?
    >
    > Jest program (kod ?r?d?owy) na licencji GPL. Ok, kto? chce za to
    > zap?a?. P?aci. Tyle ?e ten kod dalej jest na GPL - nie da si? tego
    > odkr?ci?. W efekcie z programu korzysta sponsor i ka?dy kto chce.
    >
    > Co do praw maj?tkowych: GPL jasno okre?la ?e ich nie ma. Wi?c troch?
    > trudno kupi? prawa maj?tkowe w takim przypadku.

    Marek wyjasnil ze chodzi mu o ewidentne lamanie prawa. Ale sprzedarz
    programu na licencji GPL moze sie zdarzyc. Np. Oracle kupil
    MySQL. Nie wiem jaka byla motywacja Oracla -- niektorzy twierdza
    ze chcial po prostu zatrzymac rozwoj MySQL. Ale GPL nie likwiduje
    praw majatkowych i ich zakup ma sens. Dokladniej, ludzie
    ktorzy dostali kod wypuszczony na GPL moga go dalej rozwijac
    i rozprowadzac na warunkach GPL. GPL implicte _rezerwuje dla
    wlasciciela_ prawo wypuszczenia wersji ktora nie jest na GPL.
    Jesli wiec chcesz stworzyc zamkniety program ktory rozwija
    funkcjonalnosc programu dostepnego na GPL to ma sens zakup
    praw. Startujac z istniejacego programu mozesz zwykle
    znacznie skrocic czas do wypuszcznia produktu na rynek.
    W przypadku Linux-a nie znam tego typu operacji przeprowadzonej
    z sukcesem. Ale jest klasyczna historia IBM. System
    MVS byl przez dlugi czas traktowany jako "public domain",
    IBM rozporwadzal kod za darmo, przyjmowal latki od
    uzytkownikow a nawet nie mial pretensji ze konkurancja
    uzywala go na swoich maszynach. Kolo 1978 wypuscili
    nowa zamknieta wersje. Od starej roznila sie ok. 5%,
    ale byly to dosc istotne roznice. W szczegolnosci
    rownoczesnie zmienili sprzet tak ze stara wersja na
    nim nie dzialala i te zamkniete 5% bylo potrzebne
    zeby system dzialal na nowym sprzecie. Uzytkownicy
    byli rozzaleni, ale placili co IBM kazal. Tak ze
    istnienie wersji GPL nie wyklucza mozliwosci ze
    zamknieta wersja bedzie sie dobrze sprzedawac.
    Z GPL moze byc problem tego kto wlasciwie ma prawa
    autorskie i do czego. Tzn. projekty GPL przyjmuja
    zwykle kod z zewnatrz. Jesli go po prostu wlacza
    to wtedy prawa sie rozmywaja na wielu autorow.
    W przypadkach wieloautorskich sady podejmowaly
    dosc dziwne decyzje i trudno spekulowac co by
    sie dokladnie dzialo. Tzn. jak nie chce sie
    niespodzanki to trzeba zakladac najgorszy przypadek
    czyli zaleznie od punktu widzenia ze sad
    zignoruje prawa "malych" autorow lub ze malutki
    kawalek moze zablokowac calosc. Aby miec jasny
    stan prawny czesc projektow nie akceptuje kodu
    z zewnatrz albo wymaga przekazania praw autorskich.
    Jak sie przekazuje prawa to moga z tym byc
    zwiazane warunki. Np. FSF wymaga w oficjalnych
    projektach GNU przekazania praw autorskich, a
    w umowie zobowiazuje sie ze program zawsze
    bedzie rozprowadzany na wolnej licencji. Gdyby
    FSF zbankrutowal i np. Microsoft kupil prawa
    autorskie to prawnicy mieli by pewnie troche
    zajecia z ustaleniem do czego wlasciwie
    nabywca ma prawo.

    --
    Waldek Hebisch

  • 256. Data: 2017-02-04 07:05:57
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Sebastian Bia?y <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Zapewne tak. Pisze do kolesia ?e mamy null poiner dereference w jakim?
    > tam sofcie do konwersji do grania midi. Na prostej scie?ce i bug
    > oczywisty. Dowiaduje si? ?e "wontfix" bez uzasadnienia. Za to kilka
    > tygodni p??niej kole? dorzuci? do repo zestaw wspania?ych ikon. To
    > pocieszaj?ce ?e kto? aplikacj? rozwija.
    >
    > Wniosek: jestem gupi.

    Mysle ze przesadzasz. Duzo projektow dziala jak nalezy i
    przyjmuje dobre patche. Czesciej problemem jest to ze potencjalny
    naprawiacz nie rozumie calosci i jego patch moze zepsuc cos
    w innym miejscu. Popularnosc open source powoduje ze jest
    tez sporo niekompetentych projektow. Tutaj dziala softwarowa
    wersja teorii Darwina: jak projekt nie akceptuje dobrych
    patchy to nie dostanie patchy i sensownych bug reportow.
    Bez tego jakosc idzie w dol i userzy szukaja innych programow.
    Nawet jak autor cos dalej skrobie to projekt idzie w
    zapomnienie. Oczywiscie to dziala gorzej jak userzy
    sie nie przejmuja segfaultami a bez ladnych ikonek nie
    potrafia zyc. Ale nawet do takich userow cos dociera
    jak binarka nie startuje.

    --
    Waldek Hebisch

  • 257. Data: 2017-02-04 08:53:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Feb 2017 05:45:13 +0000 (UTC), a...@m...uni.wroc.pl
    wrote:
    > Gdyby FSF zbankrutowal i np. Microsoft kupil prawa

    Ale przecież fsf jest non profit, bankructwo ich raczej nie
    dotyczy....
    A swoją drogą, znane sa Ci jakieś przypadki sądowych sporów gdzie
    próbowano wyegzekwować gpl od producenta, który "przejął" sobie prawa
    z softu na gpl i sprzedaje go jako swój autorski?

    --
    Marek

  • 258. Data: 2017-02-04 08:58:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-04 07:05, a...@m...uni.wroc.pl wrote:
    > Mysle ze przesadzasz. Duzo projektow dziala jak nalezy i
    > przyjmuje dobre patche.

    Przeciez nie twierdzę że to reguła. Pokazuje tylko że w Linuxie pełno
    jest corncobów. Czy to 2 czy 20 procent projektów przez to cierpi to
    jest mało ważne. Ważne że widać. Rozproszenie OS na drobne, małe
    królestwa powoduje taki efekt. Zakładam, tak z obserwacji wlasnych, że
    kilkanascie procent oprogramowania źle działa na moim Ubuntu (i odsetek
    rosnie od lat) który używam do szeroko pojętej elektroniki. Czasem jest
    to bliskie 100%, na przykład soft do obsługi grabbera video na usb to
    jest kilka programów jakie znalazłem i każdy strzela GPFem poza jednym,
    najgorszym z nich. Bylem przekonany że to wina jądra i sterowanika.
    Okazało się że to tylko wina dziadostwa po stronie softu który nie
    potrafi obsługiwać jakiegośtam formatu pixeli i zamiast rzucić
    komunikatem strzela focha.

    > potrafia zyc. Ale nawet do takich userow cos dociera
    > jak binarka nie startuje.

    Bodaj mplayer w nowym ubuntu nie działa. Z powodu jakiejś ikony png.
    Wontfix.

    Kodi po instalacji na Ubuntu prawie działa, częśc pluginów nie chce
    startować. Okazuje się że w *domyślnych* plikach konfiguracyjnych są
    błędy (absurdalne, jak 100 px zamiast 100px). Wontfix i elaboraty na
    forach na temat jak to naprawić.

    Zmierzam do tego że te problemy powinny być łatwo naprawialne. if (ptr
    == null) albo zmiana ikony, testy i do repo. Z jakiś powodów jednak tak
    sie nie dzieje i dziadostwo, jak wspomniany manager bluetooth z bugami,
    potrafią przetrwać latami. Zaś zgłoszenia bugów przedzierają się
    najpierw przez mur z gatunku "nie mam jak sprawdzić, odkładamy buga na
    następną wersję, to jest mało ważne, my wiemy lepiej jak się programuje"
    itd. Obserwuje identyczne zachowanie w korpo i myśle że jest to
    charakterystyczne ogólnie dla programistów. Tylko w OS nikt nie dostaje
    specjalnie po premii za takie zachowania.

    Nie chce aby ktokolwiek widział moje wypowiedzi jako anty-linuxowe. Do
    bardzo dobry koncept i oby byl z nami jak najdłużej. Jednak nie mam
    problemów z ideologią i jeśli coś jest spieprzone to pokazuje palcem.
    Corncoby w projektach to jeden z problemów linuxa.

    Niech esencją tego będzie ten przypadek:

    http://www.theregister.co.uk/2017/01/31/cryptkeeper_
    cooked/

    Programowanie za pomocą ascii-art w krytycznym zastosowaniu. Na forach
    są setki postów z oceną kto jest winien i dlaczego nalezy naprawić tak
    żeby było dalej spieprzone.

    A winien jest przygłup stosujący ascii art zamiast api, albowiem
    dziadostwo jest podstawą pracy corncoba.

  • 259. Data: 2017-02-04 10:10:53
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Ale przecie? fsf jest non profit, bankructwo ich raczej nie
    > dotyczy....

    Non profit tez ma wydatki. Co wiecej, zeby nie stracic statusu
    non profit czasami _musi_ wydac pieniadze (sa reguly ograniczajace
    co im wolno trzymac jako rezerwe). Bankructwo jest malo
    prawdopodobne ale teoretycznie mozliwe.

    > A swoj? drog?, znane sa Ci jakie? przypadki s?dowych spor?w gdzie
    > pr?bowano wyegzekwowa? gpl od producenta, kt?ry "przej??" sobie prawa
    > z softu na gpl i sprzedaje go jako sw?j autorski?

    Bylo kilka przypadkow naruszen. Chyba wszysko sie konczylo ugoda
    bez wyroku. Naruszenia ktore pamietam: Ufasoft Lisp (czyli clisp),
    wyglada ze zniknal jak sie wydalo, byla spiratowna wersja Pear PC
    (emulatora Power PC), program szachowy Rybka (sa decyzje komisjii
    etyki stowarzyszen, ale do sadu nie doszlo).

    Cos mi sie obilo o uszy ze niedawono zakonczyl sie proces o
    narusznie GPL, ale tam zadaje sie chodzilo o to na co GPL
    pozwala a autorstwo bylo jasne.

    --
    Waldek Hebisch

  • 260. Data: 2017-02-04 10:12:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Feb 2017 08:58:43 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > kilkanascie procent oprogramowania źle działa na moim Ubuntu (i
    odsetek
    > Kodi po instalacji na Ubuntu prawie działa, częśc pluginów nie chce

    Ubuntu, ubuntu, kazali Ci używać ubuntu za karę? To jedyna słuszna
    dystrybycja czy jak? Używasz dystrybucji dla niepełnosprytnych i masz
    pretensję....

    --
    Marek