  • Data: 2018-03-08 22:48:09
    Temat: Re: Czestotliwosc sieci
    Od: Grzegorz Redlarski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Raczej nie zostawią opóźnienia. Na razie cieszą się, że opanowali sytuację, choć nie
    wiadomo czy opanowali w bloku energetycznym Serbia - Macedonia - Czarnogóra, czy
    mocniej podciągnęli ich z reszty systemu. Problem energetyczny wynikł z problemów
    politycznych (lokalnych w Kosowie), ale nie podają szczegółów.

    Dla systemu katastrofalne są dopiero odchyłki częstotliwości poza zakres od 47,6 Hz
    do 52,4 Hz. Wtedy mają zadziałać zabezpieczenia, znaczy odłączać generatory.

    Wykresy częstotliwości w czasie znalazłem na stronie:
    https://www.netzfrequenz.info/
    Na stronie są linki np. do wykresu z ostatniej godziny itp.
    Może ktoś wie czy są dostępne skumulowane wartości opóźnienia? Tu znalazłem jakieś
    wykresy:
    http://www.netzfrequenzmessung.de/aktuelles.htm
    ale chodzi mi o takie aktualizowane na bieżąco, albo dane w postaci tabeli.
    Czas skumulowany wyznaczany jest codziennie o 8 rano i jeśli nie przekracza +/-20 s w
    ogóle się nie przejmują. Jeśli przekroczy ten zakres zmienia się na jedną dobę
    nastawę częstotliwości systemu o 10 mHz.