  • Data: 2018-03-08 22:59:23
    Temat: Re: Czestotliwosc sieci
    Od: Grzegorz Redlarski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dawno, dawno temu, taryfami sterowały zegary z silniczkiem synchronicznym. Obecnie
    chodzą z zegarem kwarcowym. Przynajmniej ostatnie dwa moje liczniki. Obecny spieszy
    się ok. 10 s na tydzień. Kiedyś pytałem naszego operatora o kilka rzeczy, m.in. o to
    jak jest z rozliczaniem energii, skoro przełączenia zliczania różnią się od tych
    zapisanych w taryfie, to na to mi nie odpowiedzieli. Nie dają zgody na podłączenia
    kabla sterującego z licznika uzasadniając, że można sobie własnym zegarem sterować.
    Obecnie zegar w liczniku spieszy się o ok. 6 minut. Gdyby się tyle późnił, byłby
    większy problem. Np. bojler by te 6 minut (a za rok będzie już kilkanaście minut)
    grzał na wysokiej taryfie.

    Gdy zajmowałem się synchronizatorami, przyglądałem się wahaniom częstotliwości.
    Pamiętam, że po podpięciu Polski do UCTE częstotliwość trzymała jak drut! Występowały
    tylko nieduże wahania fazy. Teraz jest bez porównania gorzej ze stabilnością
    częstotliwości.

    gr3