    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
    Date: Thu, 17 Jul 2014 02:14:03 +0200

    W dniu 2014-07-17 00:10, Mirek pisze:

    > Rower znika, pieszy znika, motocykl z jednym światłem znika...

    Nic nie znika. Zarówno pieszy, jak rowerzysta czy leżąca na jezdni kłoda
    są przeszkodami, które kierowca jest w stanie obserwować podczas jazdy i
    uniknąć zderzenia. Oczywiście gdy zachowuje prawidłową prędkość. Bo nie
    poruszają się z dużą prędkością. Natomiast tenże kierowca jest bezradny
    gdy pojawi się nagle obiekt który poruszał się z dużą prędkością i nie
    był zbyt widoczny.

    > Ale najbardziej znika właśnie rower zwłaszcza z ubranym na szaro
    > rowerzystą. Sam staram się ubierać w jaskrawe kolory, ale też za
    > przymusową kamizelką dla pieszych czy rowerzystów nie jestem.

    Bo słabo widoczny rowerzysta czy pieszy nie jest zagrożeniem dla innych
    tylko dla siebie. Jak mu zależy na podniesieniu bezpieczeństwa to niech
    założy coś odblaskowego. Słabo widoczny pojazd ważący tonę pędzący z
    prędkością 60 - 80 km/h jest zagrożeniem dla innych. I dlatego _musi_
    być widoczny. Gdy światła w dzień nie były obowiązkowe grałem co dzień
    rano w ruletkę starając się uniknąć wypadku przy wjeździe z
    podporządkowanej. Często z rana było mglisto i rozpędzone auto na
    głównej (porośniętej po bokach drzewami) było widać w ostatnim momencie.
    Tak samo gdy oślepiało wschodzące słońce. Niestety znaczna część
    kierowców to debile i nie rozumieją co to znaczy niewystarczająca
    widoczność. Wydaje im się, że jak widzą przed sobą drogę, a po bokach
    budynki to jest widoczność. Nie można polegać na inteligencji kierowców
    więc odebrano im prawo decyzji czy już należy włączyć światła czy jest
    może wystarczająca widoczność. Cieszmy się, że przed samochodem nie musi
    biec człowiek z chorągiewką :)
    Pewnie mnie teraz niektórzy rozszarpią.

    --
    pozdrawiam