eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane? › Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    From: klaus <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Date: Thu, 23 Apr 2015 14:02:53 +0200

    W dniu 23-04-2015 o 12:33, Marcin N pisze:
    > Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
    > Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
    > jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?
    >
    > Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
    > niskie koszty serwisu, itd.

    Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
    CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
    Trudno mi w związku z tym określić koszty serwisu bo nie miałem jeszcze
    żadnych.
    Co do płynności jazdy mam tylko porównanie z 5 biegowym manualem oraz 4
    stopniowym automatem (w kilkuletnim C5).
    W skrócie nie bardzo jest co porównywać ;)
    CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki daje
    jednostka napędowa przy jednoczesnym braku jakichkolwiek "szarpnięć" i
    dokładnie tak to działa w rzeczywistości.
    Z "minusów", jak ktoś całe życie jeździł manualem czy nawet "zwykłym"
    automatem to po zmianie na CVT może się czuć dziwnie.