  • 1. Data: 2015-04-23 12:33:30
    Temat: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
    Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
    jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?

    Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
    niskie koszty serwisu, itd.

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-04-23 13:42:16
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2015-04-23 o 12:33, Marcin N pisze:
> [...]
    > jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?
    >
    > Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,

    CVT to najgorszy chłam, działa na zasadzie pasa transmisyjnego do
    sieczkarni. Brak opóźnień? Tym się nie da jeździć. Próbowałem. Tylko
    skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, żadne CVT, manuale
    zautomatyzowane czy DSG.

  • 3. Data: 2015-04-23 14:02:53
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 23-04-2015 o 12:33, Marcin N pisze:
> [...]
    > jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?
    >
    > Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,

    Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
    CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
    Trudno mi w związku z tym określić koszty serwisu bo nie miałem jeszcze
    żadnych.
    Co do płynności jazdy mam tylko porównanie z 5 biegowym manualem oraz 4
    stopniowym automatem (w kilkuletnim C5).
    W skrócie nie bardzo jest co porównywać ;)
    CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki daje
    jednostka napędowa przy jednoczesnym braku jakichkolwiek "szarpnięć" i
    dokładnie tak to działa w rzeczywistości.
    Z "minusów", jak ktoś całe życie jeździł manualem czy nawet "zwykłym"
    automatem to po zmianie na CVT może się czuć dziwnie.

  • 4. Data: 2015-04-23 14:06:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-23 o 14:02, klaus pisze:
    > (...)
    > Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
    > CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
    > (...)

    Możesz zdradzić, co to za pojazd?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2015-04-23 14:12:42
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 23-04-2015 o 14:06, Adam pisze:

    > Możesz zdradzić, co to za pojazd?

    RX400h

  • 6. Data: 2015-04-23 14:23:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > Z "minusów", jak ktoś całe życie jeździł manualem czy nawet "zwykłym"
    > automatem to po zmianie na CVT może się czuć dziwnie.

    Jeździłem wiele lat temu Nissanem Micrą z CVT. Miał silnik 1.0 55KM i do
    100 przyspieszał w 13 sekund. Właśnie przez to, że CVT trzymała obroty
    na maksymalnym momencie w czasie przyspieszania.

    Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają
    z silnikami dużych mocy.

    Ktoś pisze, że najlepsze będą klasyczne automaty hydrokinetyczne, tylko
    czy ktoś jeszcze takie robi? Wszędzie jakieś DSG, które chyba są
    zautomatyzowanymi manualami.

    --
    MN

  • 7. Data: 2015-04-23 15:09:22
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 23-04-2015 o 14:23, Marcin N pisze:

    > Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają
    > z silnikami dużych mocy.

    W jakim sensie większy zakres? Masz na myśli minimalne i maksymalne
    przełożenie?
    Maksymalne chyba jest ograniczone przez opory powietrza/toczenia w
    stosunku do maksymalnego momentu jednostki napędowej - podejrzewam że od
    "zawsze" było stosowane (wyższe nie ma sensu bo i tak silnik nie uciągnie).
    Minimalne też wydaje mi się że jest już od dawna ustalone dla danego
    silnika - strzelam że na minimalnym przełożeniu przy maksymalnym
    momencie silnika typowy pojazd ma prędkość poniżej 50km/h. W cywilnych
    samochodach jeszcze większe przyspieszenia przy prędkości poniżej 50km/h
    chyba nie jest przedmiotem zainteresowania inżynierów.
    Co do większych mocy to nie wiem, natomiast w średnich zakresach
    (~300KM) rozwiązania istnieją już co najmniej od 10 lat.
    Podejrzewam że jest jeszcze jakieś pole do poprawy w sferze strat, nie
    ma co ukrywać że CVT z racji swojej konstrukcji generuje większe straty
    niż klasyczny manual.

  • 8. Data: 2015-04-23 15:40:37
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2015-04-23 o 15:09, klaus pisze:

    > W jakim sensie większy zakres? Masz na myśli minimalne i maksymalne
    > przełożenie?

    Raczej ma na mysli to, że pomimo że skrzynia jest bezstopniowa, to
    producenci wprowadzają dla trybu manualnego coś 2 rodzaju biegów 1, 2, 3
    itd. Przy większych mocach można cały zakres podzielić na więcej
    dyskretnych wartości - 7 i 8 nie jest rzadkością.

  • 9. Data: 2015-04-23 16:16:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-23 o 15:40, Robson pisze:

> [...]
    > itd. Przy większych mocach można cały zakres podzielić na więcej
    > dyskretnych wartości - 7 i 8 nie jest rzadkością.

    Tu filmik, który opisuje to, co mam na myśli:

    https://www.youtube.com/watch?v=Gnv4Ab3GyXI

    Bardzo ciekawe porównanie CVT z innymi napędami.

    --
    MN

  • 10. Data: 2015-04-23 17:19:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > sieczkarni. Brak opóźnień? Tym się nie da jeździć. Próbowałem. Tylko
    > skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, żadne CVT, manuale

    Dokładnie.
    Mnie to nawet w skuterze wkurza, a co dopiero w samochodzie.
    Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
    A zadatki mają skrzynie zautomatyzowane, jak tylko zaczną dojeżdżać do
    sensownych przebiegów, choćby zbliżonych do przebiegów silników które je
    napędzają.