eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane? › Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: klaus <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Date: Thu, 23 Apr 2015 15:09:22 +0200
    Organization: SuperMedia - http://www.sm.pl/
    Lines: 21
    Message-ID: <mhaqu3$9m1$1@news.supermedia.pl>
    References: <5538ca74$0$8366$65785112@news.neostrada.pl>
    <mhan1c$7n8$1@news.supermedia.pl>
    <5538e437$0$2202$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 212.180.160.109
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.supermedia.pl 1429794563 9921 212.180.160.109 (23 Apr 2015 13:09:23
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@s...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Apr 2015 13:09:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.6.0
    In-Reply-To: <5538e437$0$2202$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2560815
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 23-04-2015 o 14:23, Marcin N pisze:
    >
    > Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają
    > z silnikami dużych mocy.
    >
    W jakim sensie większy zakres? Masz na myśli minimalne i maksymalne
    przełożenie?
    Maksymalne chyba jest ograniczone przez opory powietrza/toczenia w
    stosunku do maksymalnego momentu jednostki napędowej - podejrzewam że od
    "zawsze" było stosowane (wyższe nie ma sensu bo i tak silnik nie uciągnie).
    Minimalne też wydaje mi się że jest już od dawna ustalone dla danego
    silnika - strzelam że na minimalnym przełożeniu przy maksymalnym
    momencie silnika typowy pojazd ma prędkość poniżej 50km/h. W cywilnych
    samochodach jeszcze większe przyspieszenia przy prędkości poniżej 50km/h
    chyba nie jest przedmiotem zainteresowania inżynierów.
    Co do większych mocy to nie wiem, natomiast w średnich zakresach
    (~300KM) rozwiązania istnieją już co najmniej od 10 lat.
    Podejrzewam że jest jeszcze jakieś pole do poprawy w sferze strat, nie
    ma co ukrywać że CVT z racji swojej konstrukcji generuje większe straty
    niż klasyczny manual.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: