eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy da się wypasioną kamerę podłączyć do rutera za pomocą tylko 2 żył? › Re: Czy da się wypasioną kamerę podłączyć do rutera za pomocą tylko 2 żył?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy da się wypasioną kamerę podłączyć do rutera za pomocą tylko 2
    żył?
    Date: Mon, 26 Aug 2019 00:12:38 GMT

    On 2019-08-25, JaNus <bez@adresu> wrote:
    > -- a tymi 2 drucikami ma iść zarówno zasilanie, jak i sygnał.
    > Tak mi się marzy.

    Zdefiniuj "wypasioną".

    > Fachowiec, który ma mi to instalować, twierdzi gromko, że ni chu-hu!
    > Ale... czemuż to? Czegoś tu nie rozumiem.
    > Są urządzenia, nazywa się to-to zdaje się repeater, łączy się ruter z
    > modułem A, który jest wepchnięty do gniazdka 230 V
    > W odległym miejscu do innego gniazdka jest wetknięty moduł B, i on
    > rozsiewa wokół siebie WiFi, lub ethernet. Czyli daje dostęp do
    > internetu, tak?

    To się nazywa homeplug. Czy na końcówce jest moduł wifi czy RJ45 to nie
    ma znaczenia.

    > Oczywiście ważną kwestią jest to, jaką prędkość przesyłu się wtedy
    > uzyskuje. Ale gdyby była całkiem ch*jowa, to nikt by tego nie kupował, i
    > w konsekwencji nie byłoby nawet w sprzedaży!
    >
    > Ergo: po prostu MUSI być możliwość podpięcia kamery na tych dwóch żyłach
    > w kablu, który już jest, i prowadzi do odległego słupa na którym chcę
    > dać kamerę. "Wypasioną", czyli taką, którą można obyrtać w te, i we-fte.
    >
    > Oczywiście puszczanie takimi cienkimi żyłami 230 V to trochę
    > nieeleganckie, ale mi to wisi. Jakby się ktoś w przyszłości pytał kto mi
    > to montował to powiem że robiłem to sam :)

    Czyli chcesz mieć coś na niskie napięcie co zachowywałoby się jak ten
    cały homeplug. Na pewno się da, ale wątpię aby był do tego dostępny
    łatwo sprzęt. Jak na normalne sieciowe napięcie to jedyny problem jest
    taki, że to nie są jakies niewielkie kosteczki.

    Miałem z 10 lat temu cctv oparte właśnie na homeplug'ach ale to było z 5
    kamer o rozdzielczości 640x480. Działało tak sobie, głownie z powodu
    dużej wrażliwości tych homeplugów na stan domowej sieci elektryczne.
    Może teraz są lepsze użądzenia.

    --
    Marcin